דיבייט רחוב עם חרדים על גיוס – שכנעו אותי אחרת | #על_הש… — Transcript

דיבייט רחוב עם חרדים על סוגיות הגיוס והחסינות לחברי כנסת, כולל דיון על מערכת המשפט והשפעתה הפוליטית.

Key Takeaways

  • הדיון מעלה חששות אמיתיים לגבי מערכת החסינות והמשפטית בישראל.
  • קיים קונפליקט בין הרצון לשמור על יציבות פוליטית לבין חשש מניצול לרעה של החוק.
  • הגיוס בציבור החרדי הוא נושא טעון עם השלכות חברתיות וצבאיות.
  • חשיבות השיח התרבותי והכבוד ההדדי בוויכוחים פוליטיים.
  • הצורך בשקיפות ובהבנה רחבה יותר של סוגיות ביטחוניות וחברתיות.

Summary

  • שיחה פתוחה עם הציבור החרדי על הפגנת החרדים נגד גיוס באזור התחנה המרכזית בירושלים.
  • דיון על חסינות חברי כנסת, כולל טענות בעד ונגד הרחבת החסינות והחשש מניצול לרעה.
  • התייחסות לחשש מפירוש יצירתי של החוק ומערכת המשפט ככלי פוליטי.
  • השוואה היסטורית לעליית היטלר לשלטון ודמוקרטיה בעידן ההוא.
  • דיון על סוגיות ביטחוניות כמו רישיון נשק ותנאי קבלת הנשק בקרב המגזר החרדי.
  • שיח על סוגיות חברתיות וכלכליות כמו תשלומי ביטוח לאומי ותמיכה באוכלוסיות חלשות.
  • הדגשה על חשיבות הדיון התרבותי והאווירה הלא אלימה בוויכוח.
  • התייחסות למצב הצבאי ולשאלת צבא קטן וחכם לעומת צבא גדול.
  • שאלות על גיוס חרדים והשפעתו על החברה והצבא.
  • הצעות לפיטורי חברי כנסת והחלפתם במערכת הפוליטית.

Full Transcript — Download SRT & Markdown

00:00
Speaker A
זאת אומרת, אתה יכול להגיד זוג. יש כאלה שיגידו אלה, שיגידו זוג נשים, זוג גברים גם כן. תקשיבו, צ'רלי קירקס סיים את החיים שלו בירי. בסדר? כאילו, ירו בו מאחד הגגות באוניברסיטה ביוטה, שם הוא עשה את האירוע הזה. אם אני רצח,
00:25
Speaker A
זו אפשרות שלקחתי על עצמי, אבל לזרוק בקבוקים זה סתם. בזה זה אלן. ברוכים הבאים לפרק נוסף של על השולחן, שבו אנו יוצאים לרחוב לדבר עם הציבור על סוגיות הכי ברורות במדינה. והפעם אל לב ליבה של הפגנת החרדים נגד הגיוס שהתרחשה לפני כשבועיים
00:43
Speaker A
באזור התחנה המרכזית בירושלים. הבנה מנה קום לי מני מני א. קודם כל, זה מגניב לראות שיש דבר כזה של ויכוחים ברחוב שבעצם בתרבות הישראלית קובה לריב מכות ואפשר אחר כך. קודם כל נח נתחמם, נלך מכות. נראה לי אני גומר אותך מכות א.
01:07
Speaker A
יש לו אקדח וואושל דבר דבר. כן. אז הטענה הראשונה שלך בעד חסינות גורפת לחברי כנסת. אני הכרתי מישהו בשם עופר כסיף שהיה נוהג בעצם לעשות כל מיני דברים לא חוקיים ולהשתמש בחסינות שלו בתור קסטה סך. מה אתה חושב על זה? איך אתה חושב בעצם
01:32
Speaker A
לבטל את ההתנהגות המופרעת של חברי כנסת שאנחנו רואים כבר היום? תלי גוטליב היא עושה דברים באמת לא ממלכתיים ואתה בעד אפילו להרחיב את זה ו בעד החסינות הגורפת. איך אתה מסביר את הדעה שלך הזאת? בוא בוא נגיד ככה דבר ראשון בכניסה
01:52
Speaker A
למתקנים צבעיים ודברים כאלה או מתקנים ביטחוניים, מתקנים של השב"כ, מתקנים של המוסד כמובן החסינות לא מקנה אפשרות להיכנס לכל מתקן כי אנחנו יודעים שיש בין חברי הכנסת שלנו בוגדים על מלא אנשים שמצירים שהם בוגדים שהם לא מוכנים להישבע אמונים למדינת
02:09
Speaker A
ישראל והם לא רוצים את ישראל כמדינה יהודית בכלל. אז כמובן הדבר הזה אני מוריד מהשולחן. אני מדבר איתך על כל מיני חקירות שמתנהלות לאורך שנים ולאורך זה ואז רגע לפני הבחירות פתאום היו ממש שולפות את השפן הזה מהכובע ומחליטה שזה הזמן המתאים בשביל
02:26
Speaker A
להוריד איזשהו חבר כנסת ולהתנקש בו מבחינה מנהלתית. על זה אני מדבר. אני לא רוצה שהחברי כנסת שלנו יחקרו, שהם יהיו תחת איום של חקירה. ובסך הכל אני בעד להיות קצת שמרן. בוא נחזיר את המצב לשנת 2004.
02:40
Speaker A
2004 כל חבר כנסת תת חסינות ואם רצו להסיר אותה היומשית באה וביקשה להסיר. לא היה משית באה וביקשה שלא לתת חסינות. זאת אומרת ברירת המחדל הייתה אחרת. במקום שיש להם חסינות כמו פעם והיומה שהיא יכולה לבקש להסיר אותה. המצב היום הוא שאין
02:58
Speaker A
להם חסינות. ואם ועדת הכנסת רוצה לשים חסינות אז יש קרנבל גדול. אוקיי. אני אגיד לך משהו א בבקשה. אני אגיד לך משהו, אתה יש לך חוסר אמון במערכת המשפטית של המדינה. אתה חושב שהם עושים א דברים פוליטיים? זה בעיה שלך. זה
03:19
Speaker A
הקונספירציה שאתה וערוץ 14 המציאו במוחם הקודח. אה כל הכבוד. כן כן, זה עניין אישי, זה עניין של דהות להחפשה ה. מה שאתה יש לך קונספירציה, יש לך הוכחות לקונספירציה שלך? זה עניין קונספירטיבי. אתה קונס. אני אומר כזה דבר, אני מפחד מפירוש
03:41
Speaker A
יצירתי מדי של החוק. יש חוק שנייה, יש חוק. אני מפחד שבגלל אינטרסים פוליטיים יפרשו את החוק בצורה. אני הרבה יותר מפחד מהשתוללות של חברי כנסת במרחב הציבורי, דבר שכבר קד. אבל רגע, אני אני נגד what aboutם. אני אומר לך ממה
03:58
Speaker A
אני מפחד. אל תספר לי ממה אתה שניה, לא אל תספר לי ממה אתה מפחד. תגיד לי נכון. לא לא, תקשיב, אי אפשר להתנהל ככה. אני אומר לך מה אני מפחד. קטי באמצע, אני מפחד מפירוש יצירתי של החוק. אתה מסכים
04:13
Speaker A
או לא מסכים? אל תגיד לי אני יותר מפחד מירידת אדמה. זה אל תגיד לי aboutם. אוקיי, אני אני מכיר את הטיון של what aboutם. אני אגיד לך משהו, אבל השתמשת בו. אני השתמשתי בו. אוקיי, בסדר זכותי להשתמש. אני אגיד לך משהו, אני אגיד לך משהו,
04:27
Speaker A
לא נכשלתי. זה לא קל לוגי המציאות שלנו. זה עניין של העדפות. בוא נפתח רגע GPT. האם הוא באוטיזם? לא, אל תעשה לאנדרוט. אתה יודע מה זה קשר לוגי? זה לא עניין. העניין במציאות הזאתי מה יותר מפחדים. אני יותר מפחד משתוללות של
04:42
Speaker A
חברי כנסת. אתה יותר מפחד מקונספירציה? כן. מה ש אתה לא עונה, אתה לא עונה מה הייתה השאלה? תזכיר לי. האם אתה לא מפחד מפירוש יצירתי מדי של החוק על ידי גורמים שהם מתים ולא נבחרים? אני מפחד. אני יותר מפקונספירציה המופרחת
05:00
Speaker A
של ערוץ 14. אתה מחזיק בה? לא. אני לא מאמין בה. אני אומר אני מפחד ממנה אולי בדמיונות שלי, באיזה חלום אני אקום גיד או אולי הם מנטרלים את החוק, אולי הם מקימים אותו בשביל לפגוע בחברי כנסת, אולי אולי לא.
05:16
Speaker A
הטיזם הוא בדרך כלל קשוגי, אבל תול משמשים בו נכון? בסדר. אבל אני אגיד לך משהו, אני יותר מפחד מהשתוללות של חברי כנסת מאשר אם ואולי. אתה יודע מה? יוח, את יודע כנסת ימח שמם וזכר. אתה יודע, אבל מה יפה בחברי כנסת
05:35
Speaker A
מה ניתן לפטר אותם? מי הנה תהליך. עוד 100 ימים אנחנו נפטר את כל חברי הכנסת בפוטנציאל. אפשר לפטר את כולם. אתה יכול לבחור רק מפלגות שכרגע לא היו בשבעה לאוקטובר. דרך אגב, אני ממליץ לעשות את הדבר הזה. נראה לי מוזר שכל החבר'ה של
05:52
Speaker A
השבעה לאוקטובר עדיין ישארו בתפקיד. אתה יודע איך היטלר עלה לשלטון? לא, הוא לא על דמוקרטי. הוא עלה בצורה דמוקרטית. ספר. בוא אני אתן לך שלוש דקות להצדיק את הטיעון איך היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית ואז אתה עומד להיות ספיס.
06:06
Speaker A
אני לאזה, אני לא באתי ממך. לא, אבל באת עם טענה. אתה לא יכול להגיד טענה ולהגיד בגיד אולי עלה בשלטון. הרוב העם בחר בהיטלר. היו בחירות. היטלר עשה קואליציה. הוא בטח שכן עשה, אבל אז הוא עוד היה דמוקרט. אבל עשה
06:24
Speaker A
חוקים אנטיבי 1933. סליחה, אני לא זוכר את התאריך. א היה את שריפת הרייכסטאג. א בדיוק שבוע לפני הבחירות. 20 לא לתשי. לא, לא לתש. רגע שנייה, הבחירות היו במרץ 33. שבוע לפני הבחירות בדיוק שזה היה נראה לי ה-20 ומשהו
06:52
Speaker A
לפברואר הוא שרף את הרייכסטאג. נו, זה היה פה לחוקית. גרם לזה שבסופו של דבר היה צו שנקרא צו להגנת עם והמדינה. הצו להגנת עם והמדינה עסק על חופש הביטוי 10 ימים לפני מערכת בחירות. הוא החרים את כל העיתונים, הוא
07:11
Speaker A
עצר את כל המתנגדים הפוליטיים שלו. ואז הבחירות שלאחר מכן, של כמה ימים לאחר מכן, הם היו בחירות דמוקרטיות או לא?
07:18
Speaker A
דמוקרטיות ברבק. הוא עשר את האנשים שמורדים בחירות. זה לא בחירות דמוקרטיות. התיון של השמאל שרה דמוקרטי. לא נכון. בכה לא מתמד. אתה, אתה לא, אתה לא מבין. זה לא עניין. אז זה היה, זה היה, זה היה אגב משפט סיום סיכום. יש פה הרבה אנשים לבטל את
07:37
Speaker A
החסינות של. צריך לבטל את החסינות של חברי כנסת. הכי זה לא קשור. צריך לבטל את החסינות הגורפת של חברי כנסת ולהפסיק להאמין בקונספירציות שהחוק מארגן חקירות כדי לדפוק חברי כנסת בגלל ציבות פוליטיות. אולי ואולי לא. זה עניין. לא הוכחת שום טענה
07:57
Speaker A
לצערי. לא, אני חושב שמני מני היה מקסים. יש פה עוד אנשים. אה, בוא בוא נתנהג כבני תרבות.
08:03
Speaker A
קח. אוקיי, עכשיו אני לא אוי ואבוי. תקשיב, אתה אני מקציב. לא, לא תקשיב, תקשיב, לך אני מקציב. לא, תעמוד רגע בפריים. אבל לך אני מקציב שלוש דקות. לא, לא, לא, אבל אז לא, אז לא ש לא אתה, אתה תענה לאחת
08:20
Speaker A
הטענות האלה, יש לך שלוש דקות. לא, אני מדבר את מה שאני רוצה להגיד ואני א' רגע א קה מאיים כך. הנה, לא צריך. אתה לא רוצה? לא צריך. אתה בדיוק לא. אתה בדיוק משתמש בשיטות של השמאל ששולט במדינה. מי ידבר ועל מה
08:43
Speaker A
ידבר? תן לי לדבר. אתה לא נותן. לא, אני מדבר מה שמה. אתה עזוב. טוב, עזור דבר מה שאני רוצה ותן לי 10 דקות להקיף את הנושא. אתה רואה? אתה משתמש בשיטות של השמאל הקיצוני. בסדר גמור. אני שמאל קיצוני. נכון? אני שמאל קיצוני.
09:07
Speaker A
יאללה, שום הבדל. אתה צודק. נכון, אין שום הבדל. אין הבדל. אבל הוכחת? זה רק אני לא מתחפש לשום דבר אחר. אני שמאל קיצוני. לא מתחפש. אני שמאל קיצוני. טוב ותמיר, דבר ראשון אתה תותח. אני חולה עליך. אני לא מפסיק לשמוע אותך. אתה מלך.
09:25
Speaker A
צריך עוד מלא אנשים כמוך והייתי רוצה שתטפל בעניין של האקדחים. לזה לחבר'ה של האסדר. טופל לשבוע רשמי. זהו רשמי סופי. זהו רשמי סופי בעצם. מה שקרה הייתה בעיה מאוד גדולה בתחום של ראשונות נשק. אוקיי, תיכנס חבלה. יש כאן חבלה.
09:46
Speaker A
גבר, לא שומעים. שומעים? לא שומעים? בסדר, עכשיו אנחנו מדברים רגע. אותי לא שומעים? זהו. כן, כן. רגע, אז בוא תקרב אברהם. שומים שמיםפון את הרמקול לעמוד ונדע להתמודד עם הריורב. אולי מישהו שיעזור לו. מה אתם אומרים? טוב, ותפנו את זה טיפ טיפה אלינו ויהיה
10:09
Speaker A
בסדר. טיפ טיפה אלינו יהיה בסדר. יהיה בסדר. טוב, הייתה בעיה. הייתה בעיה כזאת. הייתה בעיה שבעצם בתנאי סף של ראשונות הנשק היה צריך לסיים לפחות שלוש שנים צבא. לא, סליחה, לסיים לפחות שנתיים צבא או לסיים שירות צבאי או שנתיים צבא מתוך
10:29
Speaker A
השירות הצבאי ורק אז היה אפשר לקבל ראשון נשק. ובנגביר פתר את זה השבוע. הוא בעצם אמר מי שסיים את השלב הצבאי של ההסדר מגיע לו רישיון נשק ובלבד שהוא עומד בתבחין של לוחם או משהו כזה כי מישהו עשה הסדר בלא
10:44
Speaker A
קרבי אז עדיין לא מגיע לו נשק. א ובעבר עד לפני חודש זה היה רק על מי שיש לו ישוב זכאי. כאילו אני שריונר מאור עקיבא. אני יכול להוציא אקדח? אתה יכול להוציא אקדח. אוקיי. א אבל תחכשיתכן לרוב לוקח להם שבוע שבועיים
10:56
Speaker A
להטמי השינויים. אין בעיה. א לגבי השאלה שלי לגבי סגירת ביטוח לאומי. כמ יש הרבה בביטוח לאומי לשלם לבדואים, לכל מיני פורי חוק וכולי, אבל בסוף צריך לשלם לכל האנשים החלשים בם ש. איך יעשו את זה? הם לא דרך ביטוח לאומי
11:11
Speaker A
דרך זה שאני ואתה מספיק אכפת לנו מהאנשים האלה ונתרום להם, אבל לא לכולם אכפת. מה אם לא לכולם אכפת? אז איך בגללות? אתה יודע מספר הרמב"ם שלא הייתה קהילה יהודית ללא קופת צדקה, לא הייתה קהילה יהודית ללא בית
11:23
Speaker A
המכו, לא היה קהילה יהודית ללא בית ספר. איך? אם לא, אם ישראל הוא לא טוב ולא אכפת לו, אז איך היה את כל, את כל הדברים היפים האלה בגלות?
11:31
Speaker A
אתה מוכן לקחת את הסיכון? זה לא סיכון. אני סומך על עם ישראל. חוץ מזה, לא הייתה תקופה עשירה יותר בתולדותיו של עם ישראל מהימי
11:49
Speaker A
כאלה ואחרות נחים אנשים שיש להם בעיות כמובן שאני תומך בהם אני לא סומך על הביטוח הלאומי שיעזור להם סבתא שלי יש לה בעיות היא כרגע דמנטית אז לקחנו לה מטפלת איזה האם לצורך זה מכרנו דירה אולי כאילו אפשר
12:06
Speaker A
לעשות את הדברים האלה אז איך אתה מציע שלעשות את זה מבחינת החלוקה של המיסים נגיד מישהו מרוויח 30,000 שק בחודש יתרום 100 200 300 זה בסוף לא ספיק לא לא אני אגיד לך אנחנו תורמים 100, 200, 300 כי אנחנו כל כך רגילים מזה שהמדינה
12:20
Speaker A
דואגת לדברים בתכלס ואנחנו רק נותנים ככה את התבלין שבסוף. אבל אם האחריות תחזור אלינו באמת ובאמת אנחנו נהיה אלה שצריכים לדאוג לחלשים אז האחריות תעבור אלינו.
12:30
Speaker A
עכשיו תראה אפשר לעשות את זה גם בצורה הרבה יותר מתונה ופחות קיצונית. אפשר להגיד מעכשיו לא ביטוח לאומי תורם ישירות לנזקים אלא עמותות תורמות ישירות לנזקקים ובלבד שהם מביאות תקציב של שקל עבור שקל.
12:43
Speaker A
זה נקרא matצ'ינג. זאת אומרת על כל 100 שק שהמותה מגייסת המדינה מוסיפה למותה 100 שק ובלבד שהוצאות ההנהלה וכל ההוצאות בירוקרטיה פחות מ1% שרוב הכסף תכלס הולך לנזקקים אז זה לא רק עמותה זה לא לבטל אבל זה להפחיט ב90%
12:59
Speaker A
את התקציב בערך או 80% כי רק עמותות שמצליחות לשכנע אתכם ששווה באמת לתרום להם ושהם באמת עוזרות לנזקים יזכו לכספים שלכם ורק מי שיזכה לכספים שלכם יזכה להכפלה אז זה דרך מאוד מתונה אפשר בהדרגתיות לעשות את זה ותכלס התקציב
13:18
Speaker A
של ביטוח לאומי יגמר לפני שנת 2030 זאת אומרת גם אם לא נסגור אקטיבטיית ביטוח לאומי ביטוח לאומי י סגור את עצמו כי יגמר לו הכסף אז ככה שהצעד פה הוא לא בדיוק קיצוני הוא פשוט צעד שמסתכל מעל שנה
13:32
Speaker A
שנתיים קדימה תודה תודה לך כן קח כל פניך כי אני צריך ללכת עוד שיל אלן שלום שלום וברכה שלום השם שלי דוד דוד ורציתי ככה קודם כל להגיד מזל טוב ליהדות החרדית שהיום הואשר שחוק התורתו אומנותו שמקום המדינה התבטל תקופה בגלל המשבר הזה
13:56
Speaker A
נפלנו בין הפטיש לסדן אפשר להוריד את הדיליי א לא משנה אה בקיצור וחזר וחוזרים למצב הכי אידיאלי והכי טבעי והכי בריא וקצת מזל טוב למה זה קורה היום אולי אני לא מעודק זה מורכבות פרוצדורה לא על הרגל אחת זה
14:13
Speaker A
מורכבות מאוד גדולה שלא יודע אם א לא דוק נראה לי מעניין פה את הציבור הקדוש מה שאתה אומר גם אני לא יודע על זה בכלל שום מילה כן זה היה מתבקש זה היה הכי מתבקש שבעולם זה האוגן הרוחני של העם היהודי וטוב שכך
14:28
Speaker A
שזה חזר כי זה האוגן עזוב את הקטע הפוליטי איך זה שאף אחד לא כתב על זה בתקשורת היום כי כאילו צד כזה דרמטי כי יותר אייטם לרשום שהכבישים חסומים וזה כי לא יודע זה יותר סטארטאפ כי גם שני לא
14:42
Speaker A
היה רשימה ארוכה של עוד דברים משמעותיים בעיני רוב המדינה הידות החרדית זה חלק קטן עדיין עוד 50 שנהים יהיו הרוב כן כרגע עכשיו לא הסכמתי פה בסעיף השני צריך לגייס חרדים במקום נשים לא זה ולא זה כי חלק
14:56
Speaker A
מההאוגן של היהדות החרדית זה לא זה ולא זה אז בוא בוא לא הבנתי איך הסעיף השני שרשום פה צריך לגייס חרדים במקום נשים זה לא נשים ולא חרדים כחלק מהעוגן של היהדות החרדית שהיא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל דוד אני חייב לומר לך שאני לא מצליח להבין
15:13
Speaker A
אותך מתחילת הדברים ועד עכשיו. פשוט לא מצליח להבין. אף אחד לא הבין אותי. איתו.
15:20
Speaker A
אז מי יכול להסביר? לא, אני באמת לא הבנתי. אני בכנות. לא הבנתי. לגבי זה, לגבי מה שאתה אמרת, לא הבנתי.
15:27
Speaker A
לגבי אמרתי שתי דברים. אמרתי בחלק הראשון אמרתי מזל טוב ליהדות החרדית. האמת לא הכרתי שום צעד שקרה היום. אז אני לא מבין על מה אתה מדבר ואתה לא הסכמת להסביר את עצמך. אבל בסדר. אמרנו נעבור עלה. אמרנו נעבור עלה. אה אוקיי
15:41
Speaker A
אתה את הדבר השני גם לא הבנתי אז אתה רוצה שאני אדבר על הראשון על השני על מה שאתה רוצה תדבר אז אוקיי אז אני רוצה לדבר על החלק הראשון שראיתי שרשום שהואשר בקריאה טרומית כנראה זה לא החלק הסופית
15:54
Speaker A
אתמול אתמול והיום קיבלתי את העדכון הזה היום אתמול עשה חוק יסוד לימוד תורה אוקיי בטרומית אוקיי זה סתם קשקוש זה חוק דקלרטיבי לחלוטין לא אין לו שום השלכה אוקיי אז אולי עוד חודש יהיה השלכה אני מאמין לא מה פתאום
16:11
Speaker A
אוקיי אני לא סיימו את הקריאות שלו אל תדאג אוקיי בתחזית שלי זה אמור לקרות עניין של זמן עוד חודשיים שלוש תגיד אז א כל החברה החרדית עוד לא מזל טוב מזל טוב על תהליך בסדר זה המון קרות אנחנו רואים רואים שזה
16:23
Speaker A
קורם אור וגדים אוקיי בסדר מה אבל זה חוק דקלרטיבי אין לו שום משמעות יש לו משמעות כמו שזה היה לזה משמעות מיקום המדינה של תורתונות לא אין לו שום משמעות כי לחוקים דקלרטיביים אין שום משמעות חוק יסוד מדינת
16:35
Speaker A
מדי הלאום שלם היהודי מה זה דקלר אתה מדבר איתי בשפה גבוהה אקלרטיבי, כלומר חוק הצרתי אין לו שום משמעות חוק יסוד הליום עבר לפני כחמש שנים והוא לא עשה שום שינוי הכי קטן במציאות הכי קטן אוקיי כרגע פה החבר'ה נחושים טוב כרגע טוב
16:52
Speaker A
המדינה תבער עוד היום ה תבער תראה בוא בוא נעשה סדר המדינה תבער היום תקרא תפתח אה סליחה אין לך אייפון טוב המדינה תבואר היום היא תבראר מחר היא תברר עוד חודש עד שזה יקרה כי זה זה לא חבר'ה שאם לא מתחוקק אתה איתי
17:08
Speaker A
זה לא משהו שאם לא יקרה עכשיו אז אנחנו עוזבים את המדינה כמו הערבים הנוצרים והשמאלנים שעוזבים את המדינה כי לא מתאים להם הממשלה הזאת אלא מה אנחנו פה בשביל הם פה אני לא כל כך חרדי אבל היהדות החרדית
17:20
Speaker A
נמצאת פה בשביל להישאר לנצח וזה אז אני עדיין לא מבין את הפואנטה ולכן הם יהפכו את המדינה לכן הם יהפכו את המדינה עד שזה יקרה החוק הזה החוק יסוד לימוד תורה זה משהו שהוא אי אפשר גם אם הם
17:33
Speaker A
יהפכו את המדינה עד שהוא יהיה חוקק לא יהיה לחוק הזה שום משמע במציאות יעבור ואז מה כלום זה יעבור זה אומר שיפסיקו לעצור בחורי ישיבות זה לא נכון זה חוק הצרתי לגמרי אין לו שום משמעות אתה רוצה לתת דוגמה לחוק
17:51
Speaker A
הצרתי שהיה לו משמעות אתה מוזמן לתת אני נתתי דוגמה של חוק יסוד הלאום שעבר ואין לו שום משמעות אתה מוזמן לתת דוגמה נגד אם לא תיתן דוגמה נגד המשטרה לא יהיה לה ברירה טוב בוא אתה מדבר איתי עכשיו מושגים א פוליטיים חלק החזק
18:07
Speaker A
מיצר שינו במציאות אני אומר חוק לא מייצר שינוי במציאות אולי ההתנגדות של החרדים עצמה תייצר שינוי במציאות אבל לא חוק איך שלא תהפוך את זה יכול להיות לא זה חלק שאני פחות מבין בו אז אני לא רוצה להגיד דברים שאני לא מבין
18:22
Speaker A
אבל על פניו זה הולך בכיוון הזה כי אם זה לא ילך בכיוון הזה המדינה תתהפך אני מסכים איתך שמדינ שחרדים לא יגועסו בכפיה כמו שקורה עכשיו נכון והם לא באמת לא מגועסים בקפיה גם הם אף אחד לא מרוויח
18:36
Speaker A
המשטרה הצבאית לא מביכה מזה כלום המדינה לא מביכה רק כאוס מהדבר הזה ואם זה ימשיך ככה חייבים נפנות לאתרה היא באמת גיוס חרדים כוח זה לא התשובה התשובה היא סנקציות כלכליות שמה שמה שמה עוד פעם שהמשפט האחרון שאמרת
18:53
Speaker A
מה שיכול לעבוד זה סנקציות כלכליות ולא כוח סנקציות גם לא עוזר יש מלא תורמים מחול ש תובכים במדיניות הזאת אז למה הרב לונדו אמר שבוע שעבר שהוא שגם בא לבוטים א קטנים ולא עשירים צריכים גם להתחיל להוציא כספים על תורה למה הוא אמר
19:09
Speaker A
עניינים טכניים של פליטות פני לא נצ אני לא אם המצב הוא כל כך טוב וכל כך נהדר מבחינה הפיננסית בישיבות למה בסוף סוף יורים לכל הכיוונים יורים לכל הכ יורים לכל הכיוונים גם ככה אתה אומר לגדולי ישראל שים שהוא אמר
19:22
Speaker A
אני אומר איך שאני מסתכל על הל אתה אומר אני לא יודע מה אתה אומר אני אומר מה אני אומר שכרגע יורים לכל הכיוונים והציבור אידיאליסט ברמה עמוקה מאוד אידיאליסט ברמה עמוקה מאוד אבל בסוף צריך לכת לקנות חלב לקנות לחם והחלב יגיע כמו
19:36
Speaker A
שהגיע החלב הגיע מיקום המדינה ימשיך זה פשוט אנחנו בהפסקת פרסומות תודה רבה פה מישהו הגיע בבי לא אני רוצה לדבר על הגיוס יאללה מעולה כבר התחלתם לדבר על זה דבר ראשון כתוב פה צריך לגייס חרדים במקום נשים נכון
19:51
Speaker A
אז אני חושב שהשאלה הזאת לא נכונה כי אני חושב שתי שאלות נפרחדות זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני יש שאלה למה החרדים לא מתגייסים ועוד שאלה למה נשים לא מתגייסים עכשיו נשים למה הם לא מתגייסות שתיקנת אותי נשים למה הם לא מתגייסות אני
20:06
Speaker A
חושב שזה פשוט עניין שצריך לשאול את הרוב יש פה מדינה דמוקרטית צריך לשאול את הרוב הדמוקרטי מה הרוב הדמוקרטי בוחר אם הרוב הדמוקרטי חושב שנשים לא צריכות להתגייס לא יודע בגלל אמונה בגלל כל מיני תובונות אחרות נשים לא יכולות להילחם אה
20:22
Speaker A
השאלה לא זה מה שאני אומר זה שתי שאלות אז נשים זה משהו שצריך לבחור ברוב מה שהרוב בוחר זה מה שצריך להיות כל מה שהרוב בוחר הוא מוסרי, הוא טוב, הוא מוצדק, הוא יעיל, הוא כדאי.
20:36
Speaker A
בטח. לא, לא תמיד. אז למה בדבר הזה דווקא אתה אומר שהרוב יחליט? כי כשיש ויכוח מה מוסרי אז הולכים אחרי הרוב.
20:44
Speaker A
מה? כן. את הקיבה מה? מיות יכול להכיח שיש בוויכוח מה מוסרי הולכים אחרי האור? חשבתי הולכים אחרי התורה.
20:52
Speaker A
לא, ברור שהולכים אחרי התורה. רק אתה שואל אותי מצד המדינה, מצד המדינה הסיטואציה פה?
20:56
Speaker A
ברור שס אבל אני לא בא פה להגיד מה הוא החוק, אלא מה ראוי שיהיה החוק. גם חברי כנסת מתווכחים ביניהם לפני רגע לפני שהם מחוקקים וקובעים מהחוק הם מתווכחים ביניהם על מה ראוי אתה אומר אסור לדון מה שהמדינה
21:10
Speaker A
קובעת זה מה שזה ראוי זה פשיזם מה ראוי זה נושא שנתון לדעה של כל אחד אז אני בא להתווכח יפה אז מה ויכוח בתכלס מה ראוי זה נושא שהוא הוא דעתי אתה תחשוב ככה אני אחשוב ככה השאלה תכלס מה צריך להיות תכלס מה
21:26
Speaker A
צריך להיות אם יש ויכוח על דבר מוסרי אם הוא מוסרי או לא אנחנו הולכים בודקים ב זה דמוקרטיה אני אומר לך קודם כל בוא ננהל את הוויכוח בינינו ואז חברי הכנסת ישפעו מהדיון בינינו ויצביעו תשאל אותי ספציפית מה אני חושב
21:39
Speaker A
כן בוד אני חושב שנשים לא צריכו להיות בצ מעולה אז אני גם חושב ככה איפה אתה פה סותר אותי לא זהו אני רק בא להגדיר את הזה אני אומר ככה אחד המכשולים לגיוס חרדים זה זה שהצבא הוא מעורב בנים בנות נכון או לא נכון
21:53
Speaker A
נכון זהו זה בדיוק מה שאני רוצה גם לדבר בעניין הזה של החרדים מה בעניין הנשים או החרדים בעניין החרדים כי על אנשים הסכמנו על החר חרדים, בוא אני אגיד לך, אני חושב שבאמת מצד ההיגיון הבריא והמוסריות והמצפון, אנחנו כולנו אחים. אנחנו עם אחד,
22:09
Speaker A
החרדים צריכים ללכת ולהתגייס. העם אמה שמה קורה, יש פה סיטואציה מורכבת. הצבא הוא חילוני. אני חושב שהרבה יותר לא מוסרי לבוא לחרדי ברחוב ולשאול אותו למה למה הוא לא מתגייס מאשר מה שהחרדי לא מתגייס. למה?
22:23
Speaker A
כי בוא בוא נדמיין לעצמנו סיטואציה אחרת. דמיין לעצמך שהצבא היה חרדי לחלוטין. הרמתכל היה הרב דובלנדו. נגיד חשמונאים לא חשמונאים לא אני אגיד לך למה לא חשמונאים תכף אוקיי לא חשמונאים חלילה חס וחלילה הרמתקל היה רב דואב לנדו והסגן שלו היה
22:37
Speaker A
הראשון לציון כל המפקדים היו צריכים להיות תלמידים חכמים שעשו לא הפך למה לא אין בעיה ההפך לא משנה זה כבר לא משנה זה עזוב כל הרבנים היו צריכים להיות תלמידי חכמים המפקדים כולם תלמידי חכמים צדיקים יראי שמיים שנבחרים בוועדה מיוחדת כל
22:53
Speaker A
החיילים צריכים ללבוש כמו הלבוש החסידי גרביים לבנות עם נעליים של חסידים צריך לכך בשדה הקרב אתה יודע בסדר זה הלבוש החרדי קח סיטואציה וצריך לבוש גם בך בשדה הקרב הרחפנים באים מתפוצצים עליך אתה עבור בס אבל השטריימל מגן
23:08
Speaker A
שמים שטריימל צריך זקן חובה פאות חובה לבוש חולצה לבנה חסידי ככה זה הלבוש של הצבני תראו וכן תעשו והמפקד הוא תלמיד חכם כל יום חייב שעה מוסר כל הצבא מתנהל פחוקי תורה הבנו הבנו הבנו את הראש לא הכל הלוגו זה גם למען התורה והכל זה
23:24
Speaker A
הבנו את הראשי עכשיו אני רוצה לשאול אותך שאלה האם השמאלים לא לא לא לא לא לא אל תשאל אותי שאלה ואז לא ואז הצווא כולו נראה בדיוק כמו בני ברק רחוב רבי עקיבא ואז אני הולך ומתגייס אני חושב שהחרדים
23:38
Speaker A
צריכים להתגייס שנייה אבל לא סיימתם רגע רגע רגע עד אז אם החמס לא נותן לנו פסק זמן והוא בא לרצוח אותנו אז אנחנו אומרים לו הנה גרון של יהודי כמו לאורך כל הדורות תשחט או שבכל זאת אנחנו צריכים כמה אנשים
23:51
Speaker A
שיגענו עלינו עד אז עד רחוב רבי עקיבא אז זה מה שאני בא לענות לך אם עכשיו תדמה שהסיטואציה היום דמינתי דמינתי רגע רגע תן לי לס בוא נניח עכשיו את הסיטואציה היוםמית שהחמס מאיים לנו על הגרון ואנחנו כ
24:04
Speaker A
אם אנחנו רגע אח מפקרים את הגבול פה תוך שעתייםקים שלוש נכון קח את הסיטואציה הזאת אני שואל אותך אז אנחנו עוזבים את הגבול כי עד שיהיה בני ברק אבל רגע אם הצבא היה חרדי אני שואל אותך השמאלני מתל אביב יוטם השמאלני מתל אביב היה שולח
24:20
Speaker A
את הבן שלו רגב לצבה לשלוש שניםלא הוא לא היה שולח אותו אתה יודע למה הוא יודע שאחרי שזה הוא לא יחזור חרדיק במשחק הזה אני שאל שאלה אתה תענה לי אתה מתחמק אם אתה מתחמק הדיון הזה נג מה השאלה נו
24:36
Speaker A
השאלה מאוד פשוטה עד האוטופיה שלך שכל הצבא יהיה בני ברק עד אז אם החמס יבוא וישחט אותנו מה עושים בתקופה בעיניים הזאת אם יהיה פה סיטואציה של פיקוח נפש כל אחד יצטריך לקחת נשק ולצאת לחבות גם נשתך אין
24:51
Speaker A
סיטואציה של פיקוח נפש במדינת ישראל כיום זה לא מצב שמצליח את כולם לצאת ולהילח כן, הבנתי. הכל מובן. אז על זה הוויכוח אני חושב שכפי שבשבעה לא באוקטובר חמס התקיפו אותנו כך אם כל הצבא ישים את הנשק על השולחן ויגיד עד שיהיה בני ברק
25:08
Speaker A
אנחנו אף אחד לא משם אמרתי אבל לא אמרתי בפועל בפועל אתה אומר שהעבד החילוני יגן עליך עיניים הזאת אתה תמשיך לדבר על האות זה בדיוק מה שאתה אומר הנה אז בוא תביר אני אסביר את עצמי אני טוען שגם היום חרדי אתה לא מוכשר. אתה
25:29
Speaker A
לאשרת, לא עברת טירונות, לא עברת קורס צינים, לא עברת קורס ממפים, אבל אתה לא עובר, כי אתה לא הלך לשלב א' בדבר הזה.
25:37
Speaker A
שלב א' לא הלכת. אתה לא עוד לא בכיתה א', אתה אומר, אני הנהלת בית ספר.
25:41
Speaker A
כן, זה מה שאתה אומר. טוב, דבר ראשון אני רוצה להגיד לך משהו. אני אוהב את חיילי צהל מאוד ואני אוהב אותם אהבת נפש. אני אומר לך את זה ברצינות, יורק להם בפנים תוך כדי, חס וחלילה. ואני רוצה להגיד לך עוד דבר.
25:53
Speaker A
אני רוצה להגיד לך עוד דבר. הוא כבר יודע הוא יודע שניה שנייה תן לי אנחנו מנהלים שיח מכבד אז הנה ככה בוא אני אגיד לך תקשיב אני חושב שחרדים כיום צריכים להתגייס אממה מה לא מוסרי לבוא לחרדים ולהגיד לו למה אתה לא מתגייס כשאין לו
26:08
Speaker A
תנאים להתגייס כי אם אתה ולחשמונאים זה לא תנאים לא צריך עד למעלה נדו הרב זה לא תנאים אני יש לי שתי חברים בחשמונאים שתיהם עם סמרטפון והמצב הרוחני שלהם אני יכול להגיד לך בדיוק מה הוא ויש לי שתי חברים שהלכו לקודקוד וחזרו בשאלה
26:21
Speaker A
ואתה כרגע מופיע ביוטיוב בפיסבוק ובכל הרש בסדר, לפחות אני לומד תורה. מעולה במקום לדבר איתי אתה יכול ללך ללמוד תורה.
26:28
Speaker A
תודה. תודה רבה. ואני רוצה להגיד שאני אוהב את חיילי צהל ופחורות בלונדיניות עם עיניים ירוקות.
26:40
Speaker A
אפשר להתילים כמה מילים ואני לא להגיד אני רוצה להגיד. טוב. מי עוד רוצה להתווכח איתנו?
26:48
Speaker A
אפשר? אני לא אתווכח איתך הרבה. אני מסכים איתך עוד הפעם. יאללה. אני רק רוצה להגיד באמת טיפ טיפה אני קוראים לי דוד ולדימיר השינוי שלנו כן אני מסכים איתך בהכל תצמי את המיקרופון לפני קוראים לי דוד ולדימיר היום לא הייתי פעם שעברה אולי כן אז לא
27:06
Speaker A
באתי להתווכח איתך באמת באתי להסכים איתך חוץ מכמה דברים אני לא אפילו אדבר עליהם פה אבל אני יכול להגיד לך שהשינוי לא יבוא מזה שנלך לבחור במישהו יבוא מבפנים הוא יבוא מאיתנו ואנחנו נישנה לא מישהו ישנה שאנחנו נרוץ להצביע לו
27:24
Speaker A
אני מסכים איתך שהשינוי יבוא מפה ולכן את הטילות הזאת לא מחכה לחברי כנסת שיתעוררו כי הם ישנים עליו יופי אז בואו נתעורר בואו נתעורר ולא נלך להצביע נישנה מעכשיו לא כן נלך להצביע גם נלך להצביע וגם נעשה את הדברים האלה לבית המקדש השלישי ונבנה
27:39
Speaker A
אותו באהבה כולנו ביחד ולא בביטוחים דוד ולדיביר תודה רבה באהבה אוהב אותך כן יאללה מי עוד רוצה להתבקש בוא תציג את הטענה בחצי דקה ואז נתחיל גם אתה לא אני בקשר ליוז חרדים במקום נשים ברור שנשים זה לא הקשר היחיד בצבא לעומת החרדים
28:00
Speaker A
ביחס לחרדים אתה איתי כן אני דואג לסאונד אה סליחה ברור שנשים זה לא הקשר היחיד וגם שהציאו את פורמט לחשמנאים לרב מושה ללירש הוא שמע ואמר חשבתי על זה ידעתי שאם אני חרדי יפתח את זה יעשו בעיות על הדרת נשים
28:15
Speaker A
הוא לא שלל את הפורמט צריך לראות כמה זמן זה רס לתקופה ארוכה כדי לראות את באמת אחוז הנשירה ארוכה מה נעשה עם ביטחון ישראל ועם אנשים שרוצים להרוג אותי ואת הילדים שלי אין חילוק על זה שחרדים צריכים לתת שירות
28:29
Speaker A
כלשהו שירות צבעי אבל ודאי אבל ודאי שזה לא יכול להיות תחת הצבא וזה לא קשור לנשים זה לא חייב להיות תחת הצבא זה צריכה מליצה נפרדת כמו שאמרו פה לפניי שזה חייב להיות מליציה נפרדת היא שלוחה ענף אין בעיה שתהיה שלוחה אין לי בעיה אבל אני
28:45
Speaker A
אומר ביטחון לא כל הקשקושים האלה של תסח לי שנת שירות לאומי לא צריך את זה לא צריך כל כך במתנבים בארגונים אחרים יש לנו כרגע צורך ביטחוני משמעותי שמה צריך שמה הכי צריך שירות לאומי זה דבר שקיים בלי קשר לחרדים
28:58
Speaker A
כל חיל יכול לעשות שירות לאומי הוא תכלס התנדבותי הבנות שלא עושות שירות לאומי ממשיכות בחייהם כרגיל אף אחד לא דורש להם שום דבר נותנים להם איזה מענק בסוף ואיזה קשקושה נכון זה הפליה אני בעד להפלות בנות לטובה לשחרר אותם לחיים שלהם
29:14
Speaker A
אתה השאלה אם אתה מחפש תרומה למדינה או שאתה מחפש כוח צבעי לא מה שאני בא ואומר זה שנשים מועילות הרבה יותר בתור מורות מאשר בתור מורות ללא הכשרה. כי הרי בסוף כל בן אדם חי, אתה יודע, מספר שנים, יש לו שנות עבודה.
29:28
Speaker A
תחשוב, אתה לוקח בת 18 ללא הכשרה, ללא כלום, נותן להיות סייעת בגן. מתי היא תהיה יותר טובה? כשהיא באמת סייעת בגן או כשהיא סייעת בגן בתור בת שירות?
29:39
Speaker A
כלומר, אחרי קשר אחרי כאילו, נגיד גיל 20, 21, 22 שהיא תלך להיות ציע בגן או שאתה הולך עושה ושהיא עושה את זה בתור התנבות. מתי היא באמת יותר תתרום לילדים? מתי היא יותר בשלה?
29:51
Speaker A
אתה מבין מה אני אומר? אתה בעצם לוקח לשנה שהיא לא בשלה, היא לא מכירה, היא לא למדה, היא לא זה לא בכלל הרצון שלה הפנימי מה לעשות בחיים.
30:01
Speaker A
כן. אבל גם ה אני באת ביטול של השירות הלאומי לגמריכ רק כוח צבאי יש דברים ש בוודאי רק כוח צבאי כל עמותה שרוצה אנשים שיעבדו אצלה או שיתנדבו אצלה שילכו ויגשו לא צריך תקן להתנדבות כמו שאנשים מתנדבים במדעה כמו שהם מתנדבים באיחוד הצלה לא
30:21
Speaker A
חייבים לעשות שירות לאומי באיחוד הצלה אפשר פשוט להתנדב כמו שעם ישראל הרח למה לחרדי אין זכות להחליט שזו התרומה שלו למדינה כי יותר צריך אותו בלהרוג את את האויבים שלנו.
30:33
Speaker A
מה קרה לצבא קטן וחכם? מת בשבעה לאוקטובר. נפטר קבורת חמור. אוקיי, אבל אי אפשר שנייה, אתה לא מסכים איתי שכתבה גדול ואכזרי במקום צבא כתבן וחכם.
30:45
Speaker A
זה היה ציון לפני 50 שנה, זה לא קשור לעכשיו. זה כן קשור לעכשיו. יש עכשיו ריבוי זירות.
30:51
Speaker A
יש לנו אויב מצרי, אויב ירדני, אויב פנימי ערבעי ישראל, אויב פנימי א ברשות הפלסטינית יש לנו אויב בלבנון, חסבלה שמשגר כל מיני א רחפנים כאלה על סיב אופטי. יש לנו אויב בסוריה, מיליציות של כל הג'ולניה הזה עם א טורקיה
31:08
Speaker A
יש מלא אויבים, צריך להילחם בהם, כולם הרימו ראש ביחד. ואם אתה רוצה אותי יס אז יש גם אויב באיראן.
31:15
Speaker A
אוקיי? אז למה לא להגדיל את הצבא כמה שיותר? זה מה שאני אומר צריך למה למה נקודה נשים כי יש לך טריידאוף אני לא רוצה שנשים ישרטו ביחד עם גברים או עם חרדים בסוף החרדי הממוצע לא מעוניין במרחקל מילין להיות מאישה לא מעוניין לא
31:33
Speaker A
מעניין ש קדושת המחנה חוץ מזה אני בא ולומד מהתורה בתורה כתוב קדושת המחנה וקדושת המחנה זה קודם כל עבירות של עריות קודם כל אז בוא נקשיב לתורה אולי פעם אחת בחיים שלנו ונעשה שהצבא יהיה צבא יהודי כמו שצריך ואז אז אולי גם יש סיכוי שהוא
31:47
Speaker A
יהיה אכזרי כמו שצריך. לא רק שהוא יהיה קדוש מבחינה של טהרה אלא גם שהוא באמת יפגע באויבים ולא יעשה משהו פרופורציונלי שלא לא מפחיד אותם בכלל.
31:59
Speaker A
תחשוב על זה. נקסט. יאללה שאלה רגע דרת נשים בוא תן לגברת לדבר כל החרדים ללכת שיש פה ישה סליחה אני מפחידה מישהו לא מפחידה אף אחד שלום יש לי אוקיי אני מסכימה איתך בגדול לגבי זה שנשים לא צריכות לשרת בקרבי והחרדים
32:22
Speaker A
צריכים במקום ממש מסכימה רק נראה לי אולי יצאה אחרת שאנשים יהיו בעורף שיהיו הגברים בקרבי ואנשים בעורף יש המון אנשים מאוד מוכשרות 8200 המון דברים תצפיתנויות שיכולות רוצות לתרום מה אתה אומר לגבי זה מתאים לך כל עוד הדבר הזה לא יפגע באפשרות של
32:44
Speaker A
הגברים למצות את הפוטנציאל של הגיוז שלהם אז אני די בעד נניח כאילו אם כל הצבא הקרבי הוא במודל חטיבת חשמונאים אז אני ממש בעד שנשים שממש מעולינות בכך התנדבו אני נגד גס חובה באופן באופן כללי וגם אני חושב שהייתי שמח לתת לנשים שנתיים פור
33:01
Speaker A
בחיים או שלוש שנים פור בחיים. זאת אומרת כרגע המצב הוא שגברים ואנשים לא מגיעים לאותם משכורות והייתי שמח שאישה תקבל עוד שנתיים להתקדם בהם, עוד שנתיים לקבל ניסיון תעסוקתי, עוד שנתיים ללכת ללמוד. באהבה זה כאילו בונוס לאנשים. אני לא בא ואומר אני
33:17
Speaker A
רוצה להוריד לאנשים את הראש ושלא יתרמו בשום דבר. אם הם מעוניינות לבוא ולתרום בצבא שיתנדבו וישרטו בבסיס ארופי נגיד שבו אין בעיה של חרדים או לא יודע מה.
33:28
Speaker A
מעולה. תודה. תודה רבה. תודה רבה אשמח להתווכח יאללה בוא נתווכח א קודם כל מה צריך צבא בדיוק למה צריך צבא לא צריך שואל את זה לא צריך צבא לא אני שואל שאלה אני פשוט א לא צריך אני יודע שלפני 1000 שנה אנחנו חיינו פה
33:49
Speaker A
עם הערבים עם ישראל חי וקיים כבר אלפי שנים מה הצבא עוזר אתה רואה שיש אנשים שהם נהרגים גם אם יש צבא גם אם אין צבא אז כאילו מה יש פה צבא אני רוצה לדעת בוא רגע אני רוצה להקריא לך משהו אפשר
34:04
Speaker A
להקריא לך משהו תקרי מה שאתה רוצה סבבה אב הרחמים שוכן במרומים ברחמיו העצומים הוא יבקוד ברחמים החסידים והישרים והתמימים קהילות הקודש שמסרו נפשם על קדושת השם הנאהבים והנאמים בחייהם ובומותם לא נפרדו מנשארים קל ומהראות גברו לעשות רצון כונם וחפץ צורם יזכרם אלוהינו לטובה
34:27
Speaker A
עם שר צדיקי עולם וינקום בימינו מנו לעינינו נקמד דם עבדיו השפוך ככתוב בתורת משה איש אלוהים מתי הדבר הזה נכתב אני לא אני אגיד לך את האמת אני לא יודע לא שמעתי את זה אף פעם אתה מחדש לי עכשיו חידוש
34:38
Speaker A
אתה ספרדי אה אתה ספרדי מה זה משנה עכשיו אשכנזים קוראים לזה כל שבת אתה אומר לי כבר חידוש של הדעתי למה הדבר הזה נכתב מישהו יכול לעזור לו מה פרעות תחת רגע רגע אבלה שנייה רגע אני בא נראה לי ש
34:57
Speaker A
נראה לי שבשואה היה אני שנייה שנייה שנייה פרעות תחת א מסעות הצלב שהנוצרים ממח שמם שלחו כנגד אה המוסלמים רצו לכבוש את ארץ ישראל ובדרך התעללו בהמון המון המון קהילות יהודיות והדבר הזה נכתב ונאמר מאז כל שבת לזכר שלא היה להם צבא
35:18
Speaker A
אה ואולי הם לא למדו תורה בוא תגיד על הראשונים שלא למדו תורה אני אמת שתגיד שהראשונים לא למדו מספיק תורה ולכן הנוצרים פגעו בהם רגע למה את חושב שני אגיד את זה כי אתה אמור להגיד את זה כי אם התורה עם
35:30
Speaker A
מגל שום השתדלות מצידנו אז כנראה שהחברה שת של רבי גרשום של רבי גרשום מאור הגולה לא למדו תורה רגע רגע לגבי שאלתי אותך לגבי הצבא אני לא רוצה שתתשל איתי הרבה מאוד שאלתי אותך לגבי הצבא נכון תנה לי
35:47
Speaker A
אתה אני שאלתי אותך לגבי הצבא למה צריך צבא אתה רואה שיש אנשים נהרגים גם לפני הצבא גם לפני הצבא וזה שאנחנו צריכים לחיות עם ישראל חי וקיים לעולם גם עם צבא וגם לי צבא אז מה זה עוזר לי צבא אני מגיע
35:59
Speaker A
לנקודה מה אתה אומר אין לך תשובה עניתי לך כבר זה לא תשובה אתה עושה צחוק מעצמך סליחה שאני אומר אז למה אף אחד לא צוחק כי יש צחוק שלא צוחקים יש צחוק שלא צוחקים פשוט מאוד למה צריך אני מחפש פה עוד קטע
36:22
Speaker A
תשמע אני חשבתי שאתה לא צריך לחפש אתה יודע גם לבן עכשיו תשמע הזיכרון שלי בעל פה מאוד חלש אני לא מדבר על הזיכרון שלך אני מדבר פה בן אדם שמגיע להתווכח איתי הוא אמור לדעת את הכל לפני שהוא מגיע להתווכח איתי עכשיו אתה לא
36:37
Speaker A
הבנתי מה קורה פה אתה צריך להכין את עצמך לפני שאתה מגיע ומדבר איתי ואחרי זה שלא תעשה עצמך פדיחות למה צריך לגיף חרדים במקום נשים הכל תשמע זה לא הולך ככה אז א אני אשמח ש תודה רבה תודה רבה
36:54
Speaker A
אה היי בקצרה ממש א רגע רק שם שם קודם כל השם שלי זה משה נעים מאוד אה בקצרה ממש אני רוצה לשאול אותך בתור מי שמגיע מהמגזר הדתי לאומי ומכיר את הצבא כנראה א קצת יותר ממני א על סמך גם נתונים
37:12
Speaker A
שמגיעים מתוך החברה הדתית לאומית האם אתה חושב שבצבא גנה לישראל יש אנשים א אנשים שהם מתבי א א מתבי הרוח התשובה היא כן אוקיי מה הייתה השאלה? את השאלה האם יש אנשים בדרגות הבכירות נגיד שמטרתם אולי לחלל את
37:29
Speaker A
החרדים או מטרתם לפגוע בחרדים או מטרתם לעשות כל מיני דברים בעתים עם החברה החרדית ובעצם כל הסיפור הזה של גילות חרדים הוא בעצם ה תירוץ בשבילם בשביל לחלל את החברה החרדית זאת הייתה השאלה זא הייתה השאלה כן אז אמרתי כן יש כאלה האם בגלל זה זה אומר
37:44
Speaker A
שאנחנו צריכים להפקיר את ביטחון ישראל לידי רוצחים תביא דם זאת שאלה נוספתן תגידו שאלה הזאת קודם שאלה שניה אני מבין שנושא הגיוס חרדים זה מאוד נוגע אבל אם יש מישהו שרוצה לדבר על נושא אחר שהוא לא גיוס חרדים אחרון גיוס חרדי נעשה
38:05
Speaker A
כיוון ואז נחזור לזה בסדר כי אנחנו צריכים קצת לרענן את הציח כן על מה אתה רוצה לדבר א אני רוצה לדבר על נושא הז פלסטינים אה אתה בעצם אומר שביבי מונע מהפלסטין לעזור את הארץ אני מאמין שזה לא סליחה
38:22
Speaker A
כן אתה בעצם אומר שביבי מונע מהפלסטינאים לעזוב את הארץ. אני מאמין שזה לא נכון.
38:28
Speaker A
אני מאמין שהגורם העיקרי בזה זה סירוב שמדינות אחרות לקלוט אותם. אוקיי? אז ככה, כשפלסטינאי רוצה להגיע למחסום אלנבי בשביל לגשר אלנבי בשביל לצאת מהארץ דרך ירדן, כאילו הוא בעצם מגיע לשם, בסדר? הוא לא יוצא דרך נדבג, הוא לא לוקח את הרכבת הזאת, נוסע
38:50
Speaker A
נדבג וטס לקנדה, אז הוא צריך בדרך להחתים בדרכון שלו את הרשות הפלסטינית שתאשר לו לצאת.
39:00
Speaker A
כן? ואז הוא מגיע לפקח הגבול הישראלי ופקח הגבול הישראלי בלי שהוא רואה את החותמת של הרשות הפלסטינית על הדרקון לא מאשרת לו לצאת. אז עכשיו תגיד לי איך נתניהו בדיוק לא מונע מהפלסינים לצאת? כי בעצם הוא נותן לרשות הפלסטינית אפשרות למנוע מכל פלסטיני
39:16
Speaker A
לצאת ובעצם לשמור על הבעיה הפלסטינית שהיא בעצם הבעיה של הגרון שלי שעומד להשחט על ידי כל הפלסטינים הרעים האלה.
39:25
Speaker A
כן. זה לא מצג מצחיק. אתה רבי? את אה כן השבעה לאוקטובר לא הספיק לך.
39:35
Speaker A
יש לך שבע מילות פסט פה? אני מאמין שכאילו הבעיה 9 מעל 97% לפי הסקר של שקקי מרגישים יותר בטוחים בזהותם הפלסטינית אחרי השבעה לאוקטובר הם גים בזה יצאת לגד אתה רואה מה לא לא תמשיך תמשיך תמשיך תמשיך תמשיך
39:52
Speaker A
תמשיך תמשיך תמשיך תמשיך לא סליחה שבחל התכסתי לא עקבתי אותו עקפתי אותו כן אני מאמין בכלל שהבעיה הזאת הייתה מתקיימת גם בלי כן אני חושב שקנדה גרמניה גם מדינות שנגיד בוודאי שיש עוד בעיות שלא מאפשרות להם לצאת, אבל יש בעיה רצינית ראשונה שזה שאנחנו לא
40:14
Speaker A
מאפשרים להם לצאת אם אין להם חותמת מהרשות הפלסטינית. מה הקשר בין הרשות הפלסטינית? יציאה מהארץ היא בידי ראשות האוכלוסין של ישראל. אנחנו אמורים לאפשר לכל פלסטינאי שרוצה לממש את סעיף ארבע בחוק יסוד כבוד האדם בחירותו שאומר שאין לפגוע בזכותו של
40:31
Speaker A
האדם, לא של אזרח לצאת מהארץ. אין לפגוע. אנחנו פוגעים להם בזכויות האדם הכי בסיסיות של חופש תנועה. אם מישהו מהם רוצה לצאת לירדן שיצא לירדן.
40:41
Speaker A
אני חושב שהקטע הוא שהוא עדיין בתור אזרח פלסטינאי, בתור מישהו שאין לו דרכון ישראלי, צריך להסדיר את ההגירה שלו אל מול מוסדות של מדינה אחרת.
40:54
Speaker A
מה זה ענייננו שיצא? מה זה ענייננו? הוא רוצה לצאת. הוא אף אחד לא גירש אותו. הוא רוצה לצאת. למה שאני אחכה לחותמת מהראשות הפלסטינית המושחטת שכולם מסכימים שהיא מושחת גם השמאלנים אומרים שהרשות הפלסטיניתינית מושחטת למה שאני אחכה לחותמת מהם עם הנשר הזה שהוא
41:12
Speaker A
בסגנון של אתה יודע של גרמניה נאצי זה בדיוק אותו נשר מי שלא מכיר תבדקי כן בוא נבדוק כן בוא נבדוק אני יודעת איך כן שבסופו של דבר זה לא הבעיה העיקרית אני אומר זה מה שאני אומר בעצם אני אומר
41:29
Speaker A
שכאילו זה בעיה דיזניה אבל אני חושב שזה משהו שהיה מעלה נגיד את מספר היוצים הפלסטים מנגיד 10,000 בשנה, איזה 30 א000 בשנה, לא משהו שיגרום פתאום ללא יודע 200,000 בשנה לעזוב. אני חושב שכאילו זה דבר די זני אין לנו נתונים מסודרים של
41:48
Speaker A
מספר היוצאים ומספר הנכנסים מגשר אלנן. לא מפרסמים אותם. אני פניתי לרשות האוכלוסין ולמשרד הפנים גם דרך קשרים וגם בפנייה רשמית ולא פרסמו לי את הנתונים.
41:57
Speaker A
א כל הכבוד. בנושא אחר, כשאתה דיברת על החרדים, אתה אמרת שאתה תומך בכך שיקימו להם מסגרות לחימה נפרדות. אני אישית חושב שזה רעיון די גרוע. אני חושב שזה מתכון מאוד ברור למלחנת אזרחים. שיהיה לך שני מוסדות צבאיים שיש להם אידיאולוגיות שונות
42:20
Speaker A
באופן קיצוני. אני חושב שזה יהיה סיכון די גדול מה שאתה מציע אז אולי נפסיק אז אולי נפסיק לנסות לכפות אחד על השני את סגנון חיינו ולאפשר לכל אחד לחיות איך שהוא רוצה ואז יהיה פחות סיכוי ופוטנציאל למלחמת אזרחים
42:39
Speaker A
אה כן אני מסכים אבל אתה מבין כשיש כן אני אבין מה אתה אומר א אני חושב שיש פשוט יותר מדי אנשים שזה חלק בציסי מהאידיאולוגיה שלהם שכולן צריכים להילחם בחרדים.
42:54
Speaker A
לא, זה בהכרח. אה, חרדים הם אוהבי ישראל. אני לא רואה אצלם בעיה. אני אדבר רק יש לך הרבה מאוד חרדים שאומרים כל הנשים צריכות להסתובב עם כיסוי ראש תחת החוקי הצניעות האלה וה האמת זה לא נכון. בוא נשאל פה שאלה. האם
43:10
Speaker A
אמר שמ שאלה אבל עוד לא שאלתי את השאלה. שאלה רק לחרדים. האם מישהו פה רוצה לכפות בכוח כולל מעצר ומעשר חילוניות כאלה שלא מעוניינות לשים כיסוי ראש לשים כיסוי ראש מי מעוניין פה לכפות בכוח וואי אף אחד אוקיי יש פה ילד בן 10 שאמר יופי
43:34
Speaker A
אוקיי גם אם חלק מהם היו מאמינים אתה באמת חושב שכי הם היו אומרים את זה כאן בשביל להשמיד את הטיון את הטיון ש הוא באדם בסופו של דבר כן ב אני מאמין שם אנשים כנים שמאמינים בתורה ושיש בורא עולם
43:46
Speaker A
ושהם ניצבים בפניו יהיו ניצבים בפניו גם ביום הדין ולכן הם לא רוצים לשקר כן שיהיה אה אבל עדיין אני חושב שזה חלק יותר מה אמרתי אל תיתן מטרילים לעצור אותך אה כן אבל זה נחמד יותר טוב טוב תודה רבה
44:08
Speaker A
תן לרן תן לרן כן יש פה עוד מישהו רוצה לדבר לא על גיוס חרדים יש פה פה רשימה של נושאים אבל אפשר גם לטון טענות אחרות או כן בוא תחזיק את זה ככה בוא תר אה אוקיי אין בעיה אה ראיתי פה שצריך
44:24
Speaker A
להכפיל את שכר חברי כנסת זה כאילו אמת דעה שלך דעה שלי אז אני באופן אישי חושב שזה קצת מוזר כי חברי הכנסת הם אולי האנשים היחידים שיכולים לקבוע בעצמם כמה כמה הם מרוויחים שזה כאילו קצת מוזר שוב שוב סליחה לא שתי מי שמגע במצלמה
44:41
Speaker A
חברת א אני בא חברה הכנסת לכו צעד אחורה עשו טובה כל מי שלי יד המצלמה כי פשוט אחרת כל מה שאנחנו עושים פה הוא קצת לשו באסה שזה יהיה לשו כן זה אוקיי חברי חברי הכנסת הם אולי האנשים היחידים
44:56
Speaker A
במדינה שיכולים לקבוע בעצמם כמה הם ירוויחו שזה נראה לי כאילו המנגאון הכי הזוי ומושחט אולי שיכול להיות אז אני אומר משהו אחר בהנחה וזה היה במשאל עם הייתי מצביע בעד להכפיל את סחרם של חבייתי הכנסת ואז הטיעון הזה נופל נקסט
45:14
Speaker A
האם אתה הבעיד המהות של שהם צריכים לקבל שכר יותר מדי יותר גבוה כי כרגע הם מרוויחים סביב 48,000 שק ברוטו אבל בנטו יש להם פחות מ-20 הם לא משלים מים מרוויחים 60,000 וזה מה שאני יודע לא לא לא זה המצב אני אבדוק תוך כדי
45:29
Speaker A
רן רן תעשה לנו בדיקת עובדות כשצריך טוב מה הסכר חברי כנסת ברוטו ונ הם משלמים מיסים גם כי זה משלים מיסים בוודאי הנטו שלהם הוא מתחת ל-20 והברוטו שלהם 48 משלים מיסים מהשכר מהשכר שלהם כחקים כן כן כן בוודאי סבבה וא
45:47
Speaker A
אם הם היו מרוכים 48 נטו אבל למה למה להכפיל למה להכפיל להם את זה זה לא שם מגיעים בלי כסף וזה כבר שכר יחסית גבוה אז אני אגיד לך מאוד פשוט יש לי חבר שרצה להיות חבר כנסת וכשהוא גילה את ההשלכות של
45:58
Speaker A
להיות חבר כנסת כלומר להיות לילות שלמים ללא שינה שאשתו צריכה לעזוב את העבודה שלה וכל הדברים האלה הוא אמר אני לא יכול להחזיק עם משכורת של חבר כנסת שהיא מתחת ל-20 אלף שק שתי משכורות בעצם שלי ושל אשתי כי אשתי עכשיו עובדת חצי משרה אני
46:12
Speaker A
עכשיו עובד משרה אני יכול אנחנו מסתדרים עם הילדים, מסתדרים עם הבית, מסתדרים עם ההלוואות, מסתדרים עם המשכנתא אבל אם תהיה לנו רק משכורת אחת, היא צריכה משכורת אחת שמפרנסת בית שלם.
46:22
Speaker A
אבל הם צריכים משכורת אחת. אחת. למה? כי ברגע שאתה חבר כנסת אתה כל היום בעבודה. אתה כל היום אתה לפעמים כל הלילה אתה נמצא במשכן.
46:31
Speaker A
יש הרבה עבודות כאלה במדינה. 40,000. אוקיי. אוקיי. 48. אז אני חושב ש אני חושב אני אישית חושב.
46:41
Speaker A
יכול להיות שאני אליטיסט, יכול להיות שאני לא יודע מה. שמשכורת של 25 למשפחה משכורת אחת בלי משכורת שנייה זה נמוך לאנשים לאנשים הכי מוכשרים בארץ זה נמוך שתי דברים להגיד על זה דבר ראשון אין סיבה שזה יהיה משכורת אחת אין סיבה שאשתם לא שאנשים
46:55
Speaker A
שלהם לא תעבוד כמו בכל השאר בתי הבית בישראל והדעתיון השני שלי הוא שזה עדיין בסירון העליון אם לא כאילו במיון העליון המשכורת הזאת בטח שכן 40 שק תבדוק את זה אין לי בעיה רגע אני אומר כזה לבסרון עליון בודאות
47:12
Speaker A
יש פה רגע אני יכול לבדוק שניה בוא בוא תהיה איתי יש פה מעל 100 אנשים נכון אין בעיה מי מי נגיד שהיינו עושים בחירות בינינו היינו מי היינו רוצים שיבחר מי לכנסת מי שיש לו אלטרנטיבה לעבוד במקומות אחרים או
47:24
Speaker A
מי שככה אתה יודע מחפש את עצמו בחיים לא מי ש אני חושב שמי שכבר מסודר צריך מי שכבר מסודר בחיים צריך ללכת לפוליטיקה אוקיי עכשיו אנשים לרוב לא נותנים לרדת ברמת חיים זאת אומרת לבן אדם יש 10 מיליון
47:37
Speaker A
הוא ירצה 20 לבן אדם יש 20 הוא רוצה 100 מכיר איך זה אתה רואה פה יש פה כנראה נראה 50 אנשים אני שצם שכנע איתך שאולי שני אנשים מרוויחים מעל 48,000 שק פה אוקיי כאילו זה עדיין סכום ממש גבוה ביחס
47:51
Speaker A
לא לא זה לא מדגם ייצק זה מדגם של אנשים אין בעיה אז תבדוק איזה עסירון זהגם יש כאן 90% גברים 10% נשים בקושי וחבוד תבדוק כמה זהזה זה עדיין אני רוצה כזה דבר אני רוצה שהעניין הזה של המשכורת
48:02
Speaker A
לא יהיה משהו שימנע מאנשים מלהיכנס לפוזיציה הזאת זה הכל אתה יודע מה אפשר אפילו לעשות משהו אחר יש לי רעיון מגניס לקחת את המשכורת הקודם את השנה הקודמת לפני בחורותו לחבר כנסת ולשמור על זה רעיון טוב דווקא זה רעיון טוב אני חושב ש
48:18
Speaker A
מי שבא משכורות מאוד נמוכות ובא לקבל ג'וב לא יקבל ג'וב ומי שבא משכורות גבוהות ישמור על משכורת אגב אתה יודע שבקואליציה חצי חצי מהחברי כנסת הם שרים ששרים מרוויחים משכורת של שרים היא משכורת לא לא עם תקשיב שייפרון
48:32
Speaker A
סיפור אמיתי ישבתי עם שיפרון היה שר חינוך הוא אמר לי שלפני שהוא לפני שהוא היה שר חינוך הוא היה ראש אולפנה ועשה מלא הרצאות ומלא כנסים ומלא הוציא ספרים לאור וכל מני דברים כאלה. ברגע שהוא נהיה חבר כנסת הוא
48:44
Speaker A
היה צריך להתחיל לקבל עזרה מאמא שלו. הוא קיבל מאמא שלו עזרה חמש ספרתית כל חודש כדי לסגור את החודש בתור שר חינוך.
48:54
Speaker A
וואלה. אז בוא תספר לי שזה משכורת מספיק גבוהה. לא יודע איך הוא הגיע לא יודע איך הוא הגיע למצב שהוא צריך כאילו שהוא בכזה חוב סיפור שהוא סיפר סיפר לי רקורד.
49:03
Speaker A
איך הוא הגיע למצב שהוא צריך שיהיה לו חסגור את החודש? כאילו כי אנשים שהם בעסירון העליון גם ככה יש להם הלוואות גדולות יש להם סגנון חיים שהם רגילים אליו מה לעשות זה סגנון חיים אתה אדם צעיר אתה אתה אתה רגיל לבזבז כל חודש
49:19
Speaker A
אני יש לי ארבעה ילדים אני רגיל כל חודש לבזבז לבזבז בסדר 30,000 שק זה מה שאני רגילופ זהו אתה יודע מה בוא נשוה את זה לשופט עליון בוא נשוה את זה לרמתכל בוא נשו את זה למפקל הרמתכל מרוויח פי שתיים מעל ראש
49:32
Speaker A
הממשלה ראש הממשלה לא סר 85,000 שק זה זה הזוי לא זה פה פה אתם צודקים לא פה אתם צודקים כאילו זה יש פה יש פה איזשהו א אני לא רוצה להשת מילים גסות אבל יש פה איזשהו משהו מגוחך שקורה משכורות במקומות
49:47
Speaker A
האלה סליחה סליחה אז אני אומר בוא נשווה את זה לפחות לרמתכל אתה יודע מה שכר חבר כנסת כשכר הרמתכל הרמתכל אנחנו יודעים הוא לא מתפלש בבוץ הוא בלשקה שלו בקריה אבל נראה לי נגיד לך תודה זהו יאללה כן מי שרוצה לדבר
50:00
Speaker A
תודה רבה כן בחור עם תיק שלום וברכה. איך קוראים לך? איתן פרידמן. איתן פרידמן.
50:07
Speaker A
א אני מאמין שאתה רוצה לעשות פה טוב. אני צודק. כמו כל אחד שנמצא פה.
50:14
Speaker A
איך הפלטפורמה הזאת א תשכין שלום בינינו? כאילו מה לאן זה מקדם אותנו? אני לא שומע אותך. דבר ממש קרוב למיקרופון ואז אני אשמע אותך.
50:22
Speaker A
איך הפלטפורמה הזאת תשקין שלום בינינו ותוסיף טוב בעולם? אני לא רק בעד להשקין שלום בינינו ולהרבות אחדות בעולם.
50:31
Speaker A
אז למה אתה עושה את הפלטפורמה הז? כי אני עושה את זה כדי לברר דעות שבעיניי הם נכונות ועל ידי ויכוח תרבותי לברר את הדעות האלה ולקדם אותם בחברה הישראלית.
50:40
Speaker A
עכשיו אתה יכול להגיד שזה פוגע באחדות. לפי דעתי תראה את הפנים של האנשים פה מסביב. אנשים פה שמחים, מאושרים וגם כשעשינו את זה בכיכרמה היה עוד אותם פרצופים מסביב עם החצי חיוך הזה של הו וואלה מגניב. כאילו אתה מגיע מעמדה נורא
50:58
Speaker A
שלמדת הרבה ואתה יודע כאילו באת מוכן לשאלות האלה אז אתה רוצה להתק אותי על שאלות אחרות בכיף לא אני אומר שהסיטואציה הזאת אנחנו לא כאילו הבעת הדעות הזאת לא היא לא תוסיף טוב כאילו אני בעצמי אז בוא נגיד ככה יש
51:15
Speaker A
בינינו מחלוקת האם הדבר הזה הוא מרבה טוב או לא מרבה טוב מי שחושב שזה לא מרבה טוב יכול ללכת להמשיך לרכבת או לתחנה המרכזית מי מי שכן חושב שזה מרבה טוב נמצא פה עם חצי חיוך.
51:27
Speaker A
לא נכון. זה מסקרן אותנו. מה זה לא כאילו אני לא חושב שזה עושה פה כאילו אני באמת אומר זה גורם לכל אחד להתבצר בעמדה שלו יותר. אתה חושב שמישהו יצה היה פה הרבה אנשים שישתכנעו אם תשים לב.
51:38
Speaker A
לא נכון. לא היה להם פשוט מה להגיד. הם לא הם לא יחזרו הביתה ויגידו וואלה אני טועה והוא צודק.
51:44
Speaker A
אני לא תחושה שלי. מותר לנו לא להסכים. מר פרידלנדר. כן. יופי. אבל אתה יוצר פה תחושת שמישהו מפסיד ומישהו צודק. אנשים פה לא אוהבים להרגיש מפסידים. איך זה מוסיף פה טוב? כאילו אני חוזר הביתה בתחושה שהוא הפסיד בוויכוח.
52:03
Speaker A
זה יגרום לי עכשיו. דרך אגב, הבחור החרדי שהיה בדיוק אחרי הגברת הנכבדה פה לפי דעתי יצאה הביתה והרגיש איזה טמבל תמיר. הכל בסדר. אני בסדר עם זה.
52:14
Speaker A
אז מה מה הסכת בזה? מי חושב שהבחור החרדי פה חושב שהוא ניצח? שהוא סובייקטיבית חושב שהוא ניצח.
52:21
Speaker A
אוקיי, יש פה כמה ידיים. מי חושב שהוא חושב שהוא הפסיד? אף אחד. אוקיי, אז טעית.
52:29
Speaker A
זה לא העניין הזה. אני עוד פעם אני איתן יש מצב אתה מסדר את המחשבות שלך וחוזר? אני אתן לך את המיקרופון גם שאתה רוצה.
52:36
Speaker A
אבל תסדר את המחשבות. תבוא תגיד משהו ברור עכשיו. אוקיי, יאללה. עכשיו פורדה. אוקיי. א הסיטואציה הזאת שכל אחד מגיע עם הדעה שלו שאני לא יודע אם באמת אפשר לשנות אותה לפה ולפה על ידי ויכוח הגון אוקיי שמה שקורה
52:53
Speaker A
פה אז אני באמת שואל איך הפלטפורמה הזאת תהפוכת מחר ליותר טוב בינינו בין המדינה כן מה מה אנחנו מרוויחים מזה אני חושב שאנחנו מדגימים כאן כיצד דיון אינטליגנטי יכול להתקיים גם אם לשיטתך הוא לא הוג הוגן כי אני הגעתי מוכן מהבית ואתם
53:14
Speaker A
הגעתם לא מוכנים מהבית וגם אמרתי לך איתן כל מי שרוצה להעלות נושא אחר ולדבר איתי אחרי שהוא יתכונן פה רבע שעה חצי שעה 20 דקות שעתיים ולדבר איתי באהבה אתה יכול להתווכחת גם על נושאים אחרים של בא לך
53:27
Speaker A
לקדם הבמה פה חופשית לחלוטין אז אתה אומר רגע אולי אתה חכם אולי אתה ראות לא יודע מה מה אתה רוצה לא זה עוד פעם זה לא הנקודה הזאת אבל שיקפתי את הנקודה שלך מה איפה אני טועה שאני לא יודע איך בסוף ויכוח
53:43
Speaker A
האווירה פה, המציאות במדינה שלנו תהפוך להיות יותר טובה. לפי דעתי, עצם הדיון בינינו וזה שהוא לא נגר לצעקות, שהוא לא נגרר לאלימות, שהוא לא נגר להתחות אישיות, הופך את החברה הישראלית ליותר טובה. זה מה שאני מאמין בו. בסדר?
54:01
Speaker A
אנחנו בוא ניפרט כידידים. מה אתה אומר? ואז נוכיח שאני צודק. למה? כי אם ניפרט כידידים זהמוכיח שהדבר פה גורם חיבור בין אנשים כי לפני רגע לא הכרתי אותך חיבור אני סבבה שזה חיבור אבל השאלה היא אם אם זה חיבור טוב ואוירה טובה נקסט
54:17
Speaker A
בסדר תודה איתן המטרה היא לא לשכנע מטרה היא לייצר שיח טוב יש פה את אברהם הבן שלך והוא אמר הוא רוצה לדבר לא הוא אמר יש פה משפט שצריך לסגור את הרבנות הראשית ואף אחד לא אף אחד לא דיבר
54:29
Speaker A
אף אחד לא התווכח עם זה כולם מסכימים כולם מסכימים עם זה מה ידבר עדיין של חברי כנסת אני אפשר לדבר על מה שאתם רוצים אפשר גם פריסטייל נושאים שבא לכם שבא לכם מהביתכן טוב אני מסכים איתך ברוב הדברים אבל כשאתה
54:45
Speaker A
מדבר עליך אה אני משה מוסקטל א אני מסכים עם על רוב הדברים אבל א אתה מדבר על להכפיל את שחר החקים אבל אני חושב שבקום המדינה אנחנו ה הכנסנו 120 חברי כנסת היום אנחנו היינו אז מיליון היום אנחנו 10 מיליון במדינה כן
55:07
Speaker A
צריך להגדיל את מספר חברי הכנסת זה הרבה יותר אני חושב שזה פתרון הרבה יותר טוב מאשר גם וגם אני גם חושב שצריך להגדיל את חברי הכנסת גם להגדיל את העוזרים שלהם משלוש שיש היום לסביב 20 עוזרים כדי שהם יוכלו להתמחות בכל מיני
55:20
Speaker A
תתי נושאים שצריך וגם להגדיל להם את השכר אני בעד הרבה דברים אז למה לא רשמת את זה אני חושב שזה יותר מהותי כאילו רן תרשום לא אני מסכים איתך תודה רבה אין לנו מה להתווכח א רגע איפה רועי
55:36
Speaker A
אפשר לדבר על סוגי הגיוס אפשר לדבר על סוגת רג יש לנו גם את רועי תתווכחו גם איתו אפשר לדבר על חוק הגיוס כן חוק הגיוס עכשיו אני חושב אני חושב ש שהוויכוחים האמיתיים והשיח המתי צריך להיות בין הרבנים הרי לדבר עם חרדים באמת
55:55
Speaker A
זה לא יעזור לא יעזור בסוף מה שמשפיע לחרדים זה הרבנים שלהם סבבה אז צריך לעשות שיח בין רבנים בין רבן א רב חרדי לרב דתי לאומי באמת שידונו על זה כל מה שהחרדים עושים זה בגלל הרבנים אוקיי אז קודם כל אני אציג את עצמי רק למי
56:16
Speaker A
שלא מכיר אני קוראים לי רועי ברק ואני הקמתי את דביי דרייב א שזה הפלטפורמה לנהל ויכוחים אידיאולוגיים בין אנשים עם דעות שונות ואני מסכים איתך אני חושב שבאמת גם בציבור של הרבנים צריך להיות הרבה יותר סיח ואתם עושים כאלה
56:33
Speaker A
אני חושב קודם כל זה לפני השקה אני מחפש עדיין את האנשים שיעזרו לי בדבר הזה בשלב הראשוני יש שיח בין רבנים אבל כדי שיהיה מספיק שיח בין מספיק רבנים צריך שמספיק אנשים תלמידים של אותם רבנים יבואו ויגידו אה
56:50
Speaker A
עברתי פה ליד המרכזית ושמעתי איזה מישהו מאיזה משהו שראיתי פה מאחורה רציתי לשאול רציתי לשאול את הרב מה הוא אומר רציתי לשאול את הרב מה הוא אומר אבל בסוף מה שהרב יגיד זה לא משנה כלום החרדי יזרוק את השכל זה או הרב אמר
57:03
Speaker A
הרבנים לא עד כדי כך מנותקים. הרבנים בסופו של דבר, אם יהיה 2000 אנשים, 3000, לא יודע, 500 תלמידים שלהם שיבואו ויגידו להם, תשמע הרב, שמעתי שאלה כזאת וכזאת, יתחילו להתעניין, יתחילו להתגר גם את הרב שלהם, נכון, הם ישארו, אבל לפחות הרב ידע
57:20
Speaker A
שיש איזשהו דעה מסוימת שהיא אולי לגיטימית, אולי לא לדעתו, אבל שכדאי לו לברר. עכשיו, יש איזשהיא הסתגרות מסוימת של אנשים ברגע שהם שומעים את הדבר הזה.
57:30
Speaker A
אני חושב שבסוף, עדיין למרות שאתה חושב שחרדים עושים רק מה שרבנים אומרים, החרדים הם קצת יותר מגוונים מזה. אוקיי? יש חרדים בסקלות שונות, יש חרדים שבאמת יעשו כל מה שהרב שלהם יגיד, ויש חרדים שלא יעשו כל מה שהרב שלהם יגיד.
57:46
Speaker A
איזה רב חרדי אחד שאמר א כן להתגייס והחרימו אותו פשוט. אז כאילו מה הטעם?
57:52
Speaker A
כאילו אני חושב שבסופו של דבר קודם כל צריך קצת לברר את הדעות. זאת אומרת יכול להיות שיש פה אנשים שלא יסכימו ויכול להיות שיש פה אנשים אתה יודע מה? שישאלו את הרב והוא יגיד להם והם גם ימשיכו לעשות מה שהוא
58:02
Speaker A
אומר בסוף האמת אוקיי היא חשובה לכשלעצמה זאת אומרת מספיק שאנשים ידעו פה את האמת או יבינו בכלל את זה אתה חושב שזה שחרדי יבין בשכל שאתה צודק זה יעזור אני חושב שאם מספיק אנשים יבינו את זה יהיה בסוף מתוך ה1000 אנשים שיבינו את
58:18
Speaker A
הדבר הזה בן אדם אחד שיהיה לו את האומץ לבוא ולשאול את הרב שלו אבל הוא לא ילך להתגייס אני לא חושב שהפרטים אמורים ללכת להתגייס כפרטים אני חושב שהפרטים לא יודע, יש פה אנשים שהוא ילך וידבר עם חבר שלו על זה
58:33
Speaker A
וכשיתחיל להיות דיבור בתוך הציבור החרדי שהדבר הזה הוא לגיטימי לא לגיטימי או הלוואי והיינו יכולים לעשות את זה ולא רק במסגרת קודקוד כזאת אופיע גם על זה ישפיע גם תשמע בסוף זה מחלחל אני חושב שכמו בדמוקרטיה אתה אומר הנציגי ציבור
58:51
Speaker A
מנותקים מהעם ומצד שני אומרים שכמעט כל הפוליטיקאים הם פופוליסטים יש דבר רע בפופוליזם ויש דבר שאומר הסנטימנט הציבורי מעניין את הפוליטיקאי ולכן הוא מדבר על הסנטימנט הציבורי. ברגע שהסנטימנט הציבורי החרדי יהיה איק, גם החברה החרדית תצטרך להתייחס אליו לפחות. אוקיי? עכשיו אני
59:10
Speaker A
חושב שחוק הגיוס זה בכלל עסק אחר לגמרי. אוקיי? אני חושב שחוק הגיוס הוא בכלל בלוף פוליטי שכל ההגדרה של מי הוא חרדי. לצורך העניין, אני לא יודע אם אתה יודע מה ההגדרה של מי הוא חרדי.
59:23
Speaker A
מי הוא חרדי לדעתך? לא לא לא אז בחוק בחוק מה ההגדרה של חרדי אומרים יגייסו 8500 חרדים בשנה הבאה מה ההגדרה של חרדי אני הנה בוא אני אראה לך חרדי אברהם אברהם בוא בוא בוא בואי למה זה מעניין אותך
59:43
Speaker A
שנייה רגע הנה שנייה אני רוצה להראות לכם רגע משהו ה הצדיק הנחמד הזה הבן שלי הוא חרדי למה כי הוא לומד בתלמוד תורה אחי נועם שמוגדר כחלק מהממשמ והוא בעזרת השם התגייס זאת אומרת שיש פה רפורמה ענקית בגיוס חרדיים פתאום חרדי לא
60:01
Speaker A
מתכוון חרדי חרדי בדיוק כמו כל הדברים החרדים שדיברו פה לפני למרות שאני בדרך כלל לא לבוש שחור לבן לכם לבוש ג'ינס ולבן כמו באיזה טקס יום השואה וזהו זאת אומרת זה שקר גמור הבחור הזה לא חרדי מה אתה
60:17
Speaker A
לא יודע לא יודע לא יודע זה טוב אז אני רק אגיד ההגדרה לחרדי לפי החוק ממה שאני ראיתי היא שלמד שנתיים במוסד חרדי.
60:27
Speaker A
זאת אומרת, יכול להיות בן אדם שחזר בשאלה למד שנתיים במוסד חרדי והוא נחשב חרדי.
60:32
Speaker A
התגייס לצבא חילוני ויגידו עוד חרדי התגייס לצבא. אני חושב ששוב פעם האמירה אמורה להיות כזאתי. אם ערך לימוד התורה הוא נכון בג"ץ פסל את החוק בסופו של דבר בגלל עניין שוויוני. אוקיי? אמרו לא יכול להיות שתהיה עיפה ואיפה. ויגידו בגלל
60:49
Speaker A
שמישהו הוא ציבורית משויך מגזרית לציבור החרדי יהיה לו פטור אוטומטי. הרי אתה ציונות דתית נקרא לזה יש לך חברים בישיבות ציוניות דתיות יש להם פתור כרגע מגיוס יש להם תחיית גיוס יש להם תחיית גיוס למה לחרדים אין תחיית
61:05
Speaker A
גיוס כי יש הבדל בין חרדים לבין ציונים דתיים בעולם הישיבות למרות ששניהם כביכול יושבים ולומדים תורה בגלל שהפטור של החרדים נובע מההגדרה הסוציולוגית שלהם והפתור של הדתיים לאומיים נקרא לזה זה דחייה זמנית כל עוד הוא לומד בישיבה אני
61:21
Speaker A
אומר דבר פשוט אתה רוצה לכ חוקק חוק יוס אתה רוצה באמת אז לא צריך לעשות את חוק ערך לימוד התורה כערך והכל כי זה ערך נהדר פשוט תגיד בחוק כל מי שלומד תורה לא משנה אם הוא חרדי חילוני דתי יש לו דחייה וכל
61:38
Speaker A
מי שלא לומד תורה אין לו דחייה זה אמור להיות ככה פשוט עכשיו יגידו אבל אתה אז מי שלומד לומד ומי שלא לומד שיתגייס וככה גם חרדים מסכימים והכל אני אומר אני מהבחינה שלי הייתי שמח עם דווקא אנשים שלומדים
61:52
Speaker A
תורה התגייסו כדי שישפיעו כמו שדיברת מקודם על הרבנים שחרדים מקשיבים אני חושב שברגע שיהיה מספיק אנשים יראי שמיים ואנשים שהתורה חשובה להם בתוך הצבא ושלמדו מספיק ושהם עם עומק אינטלקטואלי יכול להיות שזה גם ישפיע על הצבא בצורה שאני אולי ארגיש
62:10
Speaker A
בה יותר בנוח ולכן אני חושב שהייתי שמח יותר אם הציבור החרדי היה המתגייס והציבור החילוני היה הולך ללמוד תורה הייתי שמח מאוד אם הדבר הזה היה קורה אבל חוקית כרגע אם חילוני רוצה ללמוד תורה להיות פטור מגיוס הוא לא יכול אתה מבין את זה
62:25
Speaker A
כן וואלה חזק אחי אבל אני אומר שצריך לעשות באמת הרבה בין רבנים שיש צריך לעשות הרבה דביטו את השיח הזה מה ברור מה טוב עכשיו אנחנו כותבים טענה עכשיו אנחנו כותבים עכשיו אנחנו כותבים טענה מאוד מאוד מאוד פרובוקטיבית בטח בציבור הזה אבל רק תהי
62:45
Speaker A
בפריים בסדר אני פה מה אני פה לא לא אל תהיי פה תהיי בפריים לכי שמאלה אין בעיה.
62:52
Speaker A
תודה רבה. אוקיי. מישהו שאל אותך? למה? המיקרופון רק לסובב כדי שירו. מישהו שאל אותך למה צריך צבא? לא באמת קיבלנו תשובה. עכשיו במקום להתווכח האם חרדים צריכים להיכנס לצבא או לא? בואו נשאל חרדים למה לא נכנסים לצבא? מעבר
63:17
Speaker A
לחוקי דת. מי שחוזר מהצבא חוזר נורמלי. אני אגיד לך מה אני השאלה היא לא באמת מיועדת אליך היא מיועדת לכל מי שמקשיב אז אני אנסה לענות גם בשם אנשים פה כנראה שם אוקיי אני חושב שיש א אני לא רואה במדרש רבא א
63:36
Speaker A
המחתי יותר מן האהורגו זאת אומרת כשחרדי שאת שומעת צועק נמות ולא נתגייסכ הוא לא אומר את זה מטפורית הוא אומר וכשאומרים א ציונות יותר גרועה מנאצים ודברים שהם נשמעים לאוזן האנושית חילונית דתית נוראיתן צריך להבין את היסוד של זה אני חושב שממה
63:56
Speaker A
שאני מכיר העולם העולם הבא נקרא לזה יותר חשוב מהעולם הזה ולכן אם החרדי פה שלשיטתו יכנס לצבא ויצא בלי עולם הבא זה יותר חמור מאשר אם הוא ימות רגע אוקי עוד פעם רגע לא שומעים עכשיו שומעים לא נופ
64:26
Speaker A
טוק טוק טוק טק טוק מזימה מזימה חרדית ל זה לא הופק דווקא שבחורה מדברת יואו רגע הכל טוב אפשר תשמע לי קור אתה רוצה להדליק להטיל הוא לא יכול עובד זה הציו שלו מה אתה שומעים בוא לפה לעבוד
64:56
Speaker A
כל הפודקזה גם זור לא יכול להיות תראה שומעים אז אני אומר שוב פעם אני חושב שההבנה שצריכה להיות זה שבאמת יש ציבור שמאמין שלהיות חילוני יותר גרוע מלמוד זה נשמע נורא והיום זה נשמע אבסורד אבל זה המציאות זה הדעות של אנשים
65:16
Speaker A
קודם כל אני ביד לדבר עם אנשים מהצד השני בשביל שבאמת תוכלי לשמוע את הדברים האלה מפיהם אני חושב שכן צריך לקחת את זה לתשומת ליבנו כשמנסים להבין שהציפייה פה מחרדי פרטי שילך לצבא ככה היא לא אפשרית באמת אני חושב שהפנייה צריכה להיות כזאתי
65:37
Speaker A
של אנחנו רוצים לאפשר לחרדים אני חושב שזה תנועה דו כיוונית חרדים צריכים לרצות יותר להתגייס וחילונים צריכים לאפשר יותר לחרדים להתגייס.
65:45
Speaker A
חרדים צריכים לרצות יותר לעבוד, להוסיף לה משק. זה אני מסכימה כי באמת ירושלים חסר לה בקופות.
65:54
Speaker A
אבל לצבא, שעל זה אנחנו מדברים, אמא ששולחת ילד לצבא, איך היא מקבלת אותו בחזרה?
66:04
Speaker A
יש אנשים שנפגעים מזה ויש אנשים קטוע, ארוג, הרבה דברים נוראים. טרמה טראומה נפשית או בהר הרצל או על מדבקה.
66:15
Speaker A
אתם רוצים להיות על מדבקות? מה את מציעה? אתה עכשיו מציע מה את מציע שאתה תשלח את ה-8000 האלה? כמה הסכום של חרדים שצריכים להתגייס שיצילו את מדינת ישראל אם הם יתגייסו כמה 8,000 9,000נגיד 20,000 כן כמה חיילים יש בצבעת צבא הגנה לישראל
66:38
Speaker A
180,000 לא 180 עד 300 קרבים כן לא קרבים היא שואלת חיילים לא צריך קרבים סך הכל אוקיי אתה תוסיף את ה8,000 אלה תיקח את הטענה מוישי ואת אברהם מהם הם יוסיפו עוד כמה מקומות בהר הרצל.
66:57
Speaker A
אוקיי. אז הטענה זה שחרדים צריכים להתגייס כדי שגם הם יהיו בהר הרצל. לא אתם רוצים המדינה למה חרדים לא תגייסו מקום המדינה כי הייתה פה טענה ש הם כן תגייסו מקום המדינה. הסבא של הסבא של כל חרדי שיש פה תשאלו אותו הוא התגייס.
67:20
Speaker A
סיפ מה אמרת רגע שכולנו נשמע לא נכון ממש לא נכון מה מה שני הסאבים שלך עשו אוקיי תודה מה שני הסאבים שלך עשו לא שלב ב כלום אז הסבא לא התג עד שנות ה70 חרדים התגסו היה חוץ גבוה שהתגייס אל תגיד
67:39
Speaker A
הרוב המוחלט הרוב המוחלטוב המוחלט גם לא הרוב גם לא כל החילונים התגסוים אתה כל הזמן מדבר יוצא מספרים אני יוציא מספרים כנסת תודה שני הסאבים שלך לא שרטו יום אחד בצבא לא עלו על מדיםשאל את חצי מה בסדר
67:56
Speaker A
חצי חצי חצי גם הסאבות שלי לא שירטו פהס אנשים הגיעו לפה מחולך אתה נראה שהסבא שלך בן באים אבל אם הס הם לא היו בארץ אוקי אתה פטור לא צריך להתעצבן גבר יודע שאני צודק אוקיי נחזור לזה אז א מי מרצ רגע שניה
68:17
Speaker A
שנייה שניה אם את יכולה איתי רגע שניה מה הטענה? מה הטענה? את רוצה שחרדים יתגייסו? נכון?
68:23
Speaker A
אני לא רוצה שחרדים יתגייסו. את רוצה שחרדים לא יתגייסו? אני רוצה שיהיה פה הבנה שונה. מה זה גיוס?
68:30
Speaker A
למה צריך צבא? אוקיי, קודם כל את מוזמנת לדבר עם זה עם אנשים. יש לך אתם שמים לב למדבקות שאתם טולים?
68:39
Speaker A
כן, אנחנו חבר'ה, כמה ממכם איבדתם, חברים ואחיות מאות? תודה רבה. תודה רבה. אה, זהו.
68:46
Speaker A
רגע, מה הטענה? מהטענה? היא אומרת שני רוצה לא לא לא שנייה בסדר מה אני אומרת אני רוצה שאנשים ישאלו שאלות מאז השואה אמרנו לא נחזור להיות צא לטבוח ומאז אברהם אבינו אמרנו אנחנו לא נקריב ילדים לעבודה זרה מה מדינת ישראל כיום
69:13
Speaker A
בפורמולה שהיא כרגע מה היא עושה האם היא מקריבה את הילדים שלכם והאם היא שולחת ילדים כצאון לטוח?
69:22
Speaker A
אוקיי, תודה על השאלה. אז אני גיליתי את התשובה. אני מזמינה אותכם לעשות קצת. תודה על השאלה.
69:29
Speaker A
תקשיבו, אני אני מת על אנשים שרק שואלים שאלות ולא מציאים שום אלטרנטיבה. זה דבר נהדר.
69:33
Speaker A
רגע, הוא יעלה. הוא פה מחכה. כן. ואתה חר. כן. בוא, בוא, בוא. תוכל לזוז טיפה, בבקשה.
69:41
Speaker A
הנה. בואי. בקדבר בצד. כן. בואו נדבר בצד. מי שרוצה להמשיך את הדיון, את מוזמנת להתחבר לאפליקציה?
69:48
Speaker A
לאפליקצי יש לנו פהפליים למי שרוצה להתחבר לאפליקציה בבקשה הנה דברו על זה באפליקציה בבקשה כן מעולה בבקשה בוא לפהילא כאן סבבה איך השם אלחנן אה דבר א צעד אחורה רק אם אפשר כולם טיפה אה דבר ראשון לתמיר תודה אני מעריץ ממש
70:16
Speaker A
מאזין 2019 לפודקאסט. השאלה שלי יותר אליך. כן, מהפרקים הראשונים. אה, השאלה שלי יותר אליך. אני חושב ב חצי שנה האחרונה הבאת לפחות 10 מרועינים לדבר על תנאי שירות לחרדים ושינוי פקודות ואיך עושים מתווה שחרדים כן יתגייסו. אה, אני אישית מגיע ממשפחה
70:40
Speaker A
חרדית, גיסים שלי, אחים שלי. א בסוף חרדי קלאסי שומד בישיבה ונמצא בישיבה לא יגיע לצבא גם אם הוא לא יגיע לצבא גם אם א גם אם יהיה חשמונאים וגם אם יהיה כל הבסיסים וגם אם באמת יקימו את כל ההבטחות
70:58
Speaker A
בצהל א השאלה שלי האם א בגלל הדמוגרפיה החרדית שבסוף הם גם לא לוקחים חלק מכוח העבודה וזה התהליך הזה של גיוס וההכשרה של הצבא לוקח המון זמן האם תגיע לנקודה. תגיע לנקודה.
71:14
Speaker A
כן. האם הטריידאוף הזה של לגייס חרדים ולא להכניס אותם לשוק העבודה שווה את זה? ואיך עושים את זה אחרת?
71:22
Speaker A
תראה, כמו כל דבר בכלכלה, תמיד השינוי הוא שולי. לא הבחור מפונוביץ' התגייס, אלא הבחור שלא פונוביץ', הבן דוד שלו שלו לגמרי מסתדר וגם לא התקבל לישיבה. חר אתה לצורך העניין. ואני רוצה שגם לך יהיו את התנאי שירות הכי קשרים, הכי ודרים, הכי
71:40
Speaker A
קדושים, ממחיר בטהרה. ואני רוצה שגם לי ולבן החרדי שלי יהיה גם את התני השירות האלה. אני לא עושה את זה רק בשבילי ורק בשביל החרדים. אני עושה את זה בשביל כל עם ישראל. אני זוכר כמה אני, תסלח לי, על
71:52
Speaker A
הביטוי, ריירתי כשהייתי חייל חילוני על המשקית זאת ומשקית הזאת. למה החיילים צריכים לעמוד באתגרים האלה בכלל של להיות בסביבה שלא מאפשרת חיים בקדושה של חתונה, של זוגיות, של כלום וכל הזמן שכל להיות מסתובבות לך בין הרגליים. זה לפי דעתי לא
72:10
Speaker A
ראוי. וגם כשאני הייתי בשריון היו לי כל מיני מדריכות שריון נחמדות שהדריחו בגיל המתאים אתה יודע וזה לא זה לא סיטואציה נעימה הייתי מעדיף להיות מרוכז במדריך שמדריך אותי ולא להיות מרוכז באפשרויות הרומנטיות עם המדריכה אחר כך אבל האם השינויים האלה יביאו יותר לגיוס
72:28
Speaker A
חרדים בוודאי יביאו בשולי זאת אומרת שולי זה התוספתי זאת אומרת אם הצבא יהיה לגמרי מעורבב כמו שעכשיו ראשי צהל רוצים טנקים מעורבים תותחנים מעורבים הכל מעורב סרת מתקל לחשיפה שלי מאתמול על מה שאמר קצין רפואה ראשי שגם בצוללות יבואו בנות תגידו אתם
72:46
Speaker A
נורמלים איך בצוללות הם ישנים במיטה חמה יש יש מיטה שיש לה שלוש משמרות של בערך שש וקצת שעות ומשנים אחד אחרי השני כאילו מיטה מוקצת לכל שלושה אנשים איפה פה הבחורה נכנסת באמצע אולי במשמרת עם עוד מישהו כאילו מה אנחנו רוצים צוללת שיוצאים
73:03
Speaker A
30 איש למשימה ויוצאים וחוזרים 40 זאת אג'נדה מקולקלת תודה תודה רבה בוא תביא יד כן א כבודו בחולטה אפורה בוא קח מיקרופון רק תחזור על הפריים בסדר אה כן תודה א אוקיי שניה לחצבמה איך השם בן בן תודה א אני נגד הרבנות הראשית לגמרי כאילו
73:37
Speaker A
אני לא חושב שצריך להיות דבר כזה שהמדינה אחראית עליו. ההורים שלי התחתנו ברמות ברבנות הראשית ועשבים שלי גם. ואני לא רוצה להתחתן ברבנות הראשית. אני רוצה נישואים אזרחיים להתחתן עם אשתי ולשחרר אותה אם אני אשתגע. כי אני מכיר הרבה נשים
73:56
Speaker A
שהלך להם החיים נשים בעיקר כי הם נשואים ברבנות הראשית. ולך תשחרר אישה אגונה. אוקיי, אני אגיד לגבי נישואים משהו שאולי אני ותמיר לא הכי מסכימים, אבל אני אני אציג את ה את הדעה. קודם כל, אתה אומר אני ואשתי, אני אומר מה מה ההגדרה שלך למשפחה?
74:18
Speaker A
זאת אומרת, מה התנאי סף מבחינתך לזה ש משהו או אשר כלשהו יחשב משפחה? פשוט להחליט את זה תכלס אבל לפעמים צריך תפסים מדינה שטויות אומר בירוקרטית כל זוג שרוצה א זוג כאילו שלושה לא יודע משפחה עם הרבה אנש כאילו איפה איפה זה עומד זאת
74:42
Speaker A
אומרת מה ההגדרה אני אגיד לך מה אני רואה אני רואה שמשפחה הפך להיות איזשהו א בצדק לא בצדק או משפחה ביולוגית שזה אבא אמא וילדים צאצעים או שזה נהיה איזשהו ברית מסוימת בין אנשים על פי הדת שלהם. אוקיי?
75:00
Speaker A
ולכן יש לך אפשרות להתחתן דרך הרבנות, דרך ה דרך האיסלאם, דרך הבית דין המוסלמי ודרך הנצרות. אתה יכול לבחור כל אחד מהם. אם אתה רוצה להציע אלטרנטיבה לגבי מה זה משפחה, אין לי בעיה, אני מוכן לשמוע. רק השאלה זה איך אתה מוודא שבאמת יש מאחורי
75:19
Speaker A
זה תוקף? איך אתה מוודא שלא סתם זוג אנשים שמחליט לחיות ביחד? לא יודע דירת שותפים אומר אני בשביל ההתאבות בארנונה לא משנה מה הולך חותם רגע על דפסים הולך הולך לאיפה שאתה רוצה למדינה חותם בירוקרטיה אני ואתה נשואים אני ואתה ותמיר וכולנו פה
75:38
Speaker A
נשואים ביחד א ואנחנו גם משפחה לא יודע נזכקת כי יש מלא אנשים איך אתה מחליט את זה אה דבר ראשון לעשות כאילו חוק על זה לעשות חוק אני לא חושב שאתה תמצא אנשים שמסכימים בהכרח על מה זה משפחה באופן מוחלט זאת
75:54
Speaker A
אומרת אתה יכול להגיד גיד זוג. יש כאלה שיגידו זוג נשים, זוג גברים גם כן.
76:01
Speaker A
תקשיבו, צ'רלי קירק סיימ את החיים שלו בירי. בסדר? כאילו ירו בו מאחד הגגות באוניברסיטה ביוטה שם הוא עשה את האירוע הזה. אם אני רצח זה אפשרות שלקחתי על עצמי אבל לזרוק בקבוקים זה סתם בזה.
76:18
Speaker A
אני מסכים. זה לארוח אה שוב אני חושב שזה צריך להיות בירוקרטי כמו כל דבר בירוקרטי במדינה של אם אני אבא אז יודעים מי הילד שלי אז אני צריך להיות נשוי בשביל זה אני יכול להיות גם אבא בודד עכשיו
76:33
Speaker A
אז יש משהו שנקרא ידועים בציבור קודם כל שאולי זה מה שאתה מתכוון וזה אתה יכול לעשות גם היום בלי קשר לרבנות אני חושב שלגבי ההגדרה של מה זה משפחה שוב לדעתי בכנסת עם מספיק אנשים בכנסת שמייצגים את הציבור יחליטו על הגדרה מסוימת שהיא לא
76:51
Speaker A
דרך הרבנות או דרך הקמורה או דרך האיסלאם אפשר לשקול את זה אבל כרגע אני לא רואה אלטרנטיבה כל כך כן אבל האלטרנטיבה עכשיו פוגעת בנשים בעיקר וזה לא דבר טוב שקורה היא יכולה אתה יכול להתחתן אזרחית היא יכולה להיות קודם כל יש את כל העניין
77:08
Speaker A
של נישואי יוטה וזה אני לא נכנס לזה אתה יכול להיות ידוע בציבור גם אם אתה לא מתחתן דרך הרבנות ואתה אם אני לא טועה מקבל כמעט את אותם סתם זכויות לא אני אסביר רגע כעורך דין רגע א כבודו אחו
77:22
Speaker A
לא לא אבל אנחנו באמצע הדיון זה לא מטורב מה ש תקשיב יש כרג מושר לך בשורה כעורך דין יש כרגע ניסואים אזרחיים בישראל הם לא נקראים ניסים אזרחיים אבל זה בעצם אתה עולה בזום מול עורך דין שנמצא בכל מדינה ברחבי
77:36
Speaker A
הגלובוס ואתה גם ביוטה לא משנה בכל מדינה שהוא אמר את זה מסויטה אתה יכול להעלות בזום עם אשתך לעתיד לחתום על איזה מסמך משפטי לשלוח אותו בצ'אט של הזום ואתם נשואים על פי מדינת ישראל אתם תקבלו א נישואין את כל
77:54
Speaker A
הזכויות בהטעויות זהות יהיה כתוב נשוי למה דרך מדינה אחרת ולא דרך ישראל זה שזה דרך מדינה אחרת זה בצורה עקומה מאוד אני בעת שזה יהיה בדרך המלך אבל השאלה היא לא איפה אתה מתחתן השאלה היא איפה אתה מתגרש
78:06
Speaker A
זה זאת השאלה המשמעותית ואתה לא רוצה אני מאמין שאתה לא רוצה שהילדים שיוולדו לאשתך אחרי שתתגרשו לא ברבנות לעולם לא יכלו להתחתן עם אף אחד מעם ישראל לעולם. אני מאמין שאתה רוצה שאתה כאילו אומר גם הבנים החורגים של גרושתי אני לא
78:26
Speaker A
רוצה שיהיה להם רע. נכון? אז תעשו את הטקס הנחמד והקצר הזה ברבנות. תתגרשו כדת משה בישראל תמסור לו את הפתק הזה ביד וזה הכל.
78:37
Speaker A
אין ממזרים כל כך מבחינה הלחתי כי כי הרבנים הם אומרים את זה לא אני עושים סלטות באוויר על מנת להתיר אגונות אגונות ולשחרר ולא לאפשר ממזרות בעם ישראל הגונים אגונות לא משנה כמעט ואין אגונות בישראל יש זה מספר כאילו דו ספרתי נמוך
78:56
Speaker A
וגם אין כמעט אגונים ואגונות לא משנה את שני הדברים כמעט אין דואגים לדבר הזה שהוא ימנע דרך סנקציות כלכליות ודברים כאלה ובתי הדין עושים עבודה טובה ויש אנשים שעדיין בכל 10 שנים כי הרבה אנשים כמו נגיד מי אחד אחת הסיטואציות שיש
79:13
Speaker A
מאוד קשות זה אם מישהו באמת בקומה אז מאוד קשה מישהו בקומה או האישה בקומה מאוד קשה לשחרר אותםשואים כי אי אפשר לתת גט או לקבל גט וצריך לחכות למוות אז זה באמת בעיה קשה אבל לא בגללו אני זורק את התינוק
79:29
Speaker A
עםאמבטיה תודה אה כבודו שאלה שאלה אחת רק שאלה לא לא לא קיבליתי לו קיביתי לו אין לא אין לו דקה אין לו דקה אין לו דקה אין לו דקה לפחות 50 אין לך דקה א יש פה לפחות 50 חביבים אני מבקש
79:50
Speaker A
שכל חבדי יבוא לפה ובמשפט יסביר למה הוא לא מתגייס לצבא אם הוא ירצה הוא יבוא שכל אחד בסדר אם הוא ירצה הוא יבוא קדימה פה כל אחד יבוא קדימה יש פה אחד הנה הנה לו פן לו הוא הראשון
80:09
Speaker A
אחרי זה הוא צי משם למה אני מממן את זה למה אני מממן את זה אני לא חנעלף חוזר חייבים להגיד תסגרו את ה כן תמשיך רועי אפשר רועי כן תעשה לנו אוקיי יש לנו פה את רועי שהוא לא מבין למה צריך לסגור את הרבנות מה
80:49
Speaker A
זה היי מה קורה אני רועי אני רציתי לשאול באמת א אתה למה אני רוצה לסגור את הרב רגע רגע רג אני שתי אני שמעתי גם את הפרק שלך אצל א לא עלינו א משה רדמן אוקיי שני זוכר הרבה אבל הכותרת של הפ של הפרק הייתה
81:09
Speaker A
אסור שרבנים יתעסקו בפוליטיקה שאתה מספיר שם בגדול עם עוד הרבה דברים אחרים אני לא שומע אותך מספיק טוב אולי אני שנייה תבדוק שמה מהקורה אצלך אני לא שומע אותך פתאום שנייה כן באמת זה ירד הוליום סליחה אוקיי תבדוק את הציוד נראה לי
81:28
Speaker A
בודק את הציוד דבר קרוב לפה ויהיה טוב יאללה זה בסדר עכשיו עכשיו דבר דבר יאללה אז אתה אמרת שם הרבה דברים אבל אחד הדברים שזכרתי כשאתה אומר בגדול שצריך להפריט את הרבנות הראשית או להפסיק להפסיק לתקצב אותה להפסיק
81:46
Speaker A
לבטל בסדר לבטל למה אני חושב שדווקא חשוב שיהיה גוף מרכזי שמאחד את ה את הרבנים את השירותי הדעת או את הדת בישראל את הדת היהודית אני חושב ככה אני חושב זה חשוב שיהיה גוף שמאחד אותם. אני לא אני
82:04
Speaker A
לא עיוור לזה שיש הרבה מאוד בעיות ברבנות הראשית שיש הרבה מאוד שחיטויות הרבה מאוד שחיטויות מפה ועד לאדה חדשה מנועים ואיזה דימו איזה דימוי זה עושה ל ליהדות איזה דימוי זה עושה נורא מאוד זה חילול השם נגמר זהו אין לי מה לענות
82:21
Speaker A
אז תתקן אז תתקן את הרבנות הראשית אז תתקן את הרבנות הראשית לא אי אפשר לתקן אותה כי כל מוסד שהבחירות בו הם בחירות שבאות באמצעות עסכנות דילים פוליטיקה גורמות לסיאוב השחתה דימוי רע עליהדות. אני בעד היהדות ולכן אני רוצה לסגור את הרבנות הראשית. אני
82:39
Speaker A
חושב שרבני קהילה לעולם יהיו איכותיים יותר, מקובלים יותר על הקהל, צדיקים יותר, הכל יותר מאשר רבנים ראשים. אני מסכים איתך בגדול רק דבר אחד אני רוצה לברר. הרב קוק אמר שהוא רוצה הרב קוק כתב שהוא רוצה שהרבנות הראשית תהיה מאין הסנהדרין או
82:57
Speaker A
מוסד שבעצם תחליף לסנהדרין. אתה אומר שבעצם בנקודה הזאת הוא טעה או ש לא אני אומר שהיה לו אידיאל יפה ונסגב ושהמימוש של היד היו שניה לא יפה אני גם באמת משפט זה לא בקיצור מה שאני בא להגיד זה שהרב קוק היה
83:15
Speaker A
לו אידיאל יפה וענק וגדול ובאמת אלוקי אבל שהמימוש של האידיאל של הרב קוק לפני מעל 100 שנה בגופו בגופה של הרבנות הראשית פשוט לא הצליח וזה לא הצליח להתממש לא האידיאל לא נכון ולא יכול להתממש במצב הקיים. שוב, גם
83:34
Speaker A
גורמים שהם אנטי הרבנות הראשית השתלטו על הרבנות הראשית שהרי אף אחד לא מקשיב לפסיקות של הרבנות הראשית. את אף אחד זה לא מעניין. מה מעניין? הכסף.
83:46
Speaker A
יראת שמיים. כסף. טוב, נראה לי אנחנו מסכימים. רגע, שנייה. רן רוצה רגע, אני רוצה רק לומר ש א זה ישודר בפודקאסט שלנו על המשמעות. אז אני מזמין את כל מי שפה לעקוב אחרינו ביוטיוב, בפייסבוק, בואטבר שאתם משתמשים וזה יעלה
84:07
Speaker A
לשמה. וגם אם מישהו רוצה להשתתף באירועים הבאים שאנחנו נעשה שישאיר לי את הטלפון שלו ואני אצרף אותו לקבוצה שבה אנחנו מודיעים על האירועים.
84:18
Speaker A
כן. בוא בוא לפה. כן פנחס שלום שלום בנוגע למה שאמרת עם הרבנות הראשית אני רוצה לשאול אותך מה האלטרנטיבה שלך יש לך אלטרנטיבה אחרת יותר טובה הרב לונדו הרב הירש בקצרה מי מינה אותם אין בעיה מי מינה אותם
84:39
Speaker A
תענה לי מי מינה אותם אתה עכשיו נוגע בנקודה אחרת שנייה לא אותה נקודה אני בעד רבנים שנבחרים על ידי כל המון ככל שדי מנה אותם הקטרה הזאתי מה שאתה אומר הרב קניבסקי מי הפך את הרב קניבסקי לכל כך מקובל
84:53
Speaker A
הרבנים קיבלו רוב הרבנים רבני קהילות רבני שכונות רבני הרים קיבלו על עצמם את הסמכות של הרב לנדו זה לא מגיע מבחירות של העם זה מסורת התורה ש אני בעד מסורת התורה רגע אתה נגד מסורת התורה ואני בעד מסורת התורה
85:13
Speaker A
כי אני אומר אני בעד שגדולי הרבנים יבחרו מי הגדול מביניהם על פי סדר ספונטני זאת אומרת מה זאת אומרת תכלס מי שבאים אליו יותר סדר ספונטני אני מלמד שנייה תן לי הרב שבאים אליו יותר בשאלת שאלות הופך להיות הרב הגדול בעצם זה
85:29
Speaker A
שרוצים ונזקקים לדעתו כמו בישיבה שלך אתה יודע מי התלמיד היותר מבריק שאתה יכול לשאול אותו שאלה והוא יתן לך תשובה מבריקה ויסדר לך את הראש נכון אתה יודע אין קשר בין שנייה רגע עוד 20 שנה יש סיכוי שהוא ירב
85:42
Speaker A
קהילה אותו תלמיד מבריק שכולם מגיעים אליו הגיוני הגיוני וככה הבחירות נעסות על ידי סדר ספונטני מדויק הגיוני שהוא מבריק ושיש לו בעיה עם התפיסות התורניות. יכול להיות שהוא אדם מאוד חכם אני ניגש אליו כי אני מוצא בו עניין לא בטוח שזה מה שצריך להיות
86:01
Speaker A
באופן כללי בעל בעם ישראל יש דרך לקבל את התורה הני בבחירה בין אלטרנטיבות אני מאמין באלטרנטיבה שהיא יותר טובה לא באנטל אתה מעדיף אתה מאמין באלטרנטיבה שה לא אני חושב שיכול להיות שיש בעיה ברבנות הראשית אני לא חושב שאתה מציע אלטרנטיבה
86:23
Speaker A
יותר טובה הכל של הרב לו הרב הירש הרב קניבסקי זה השיטה של הרבנות הראשית בגדול יכול להיות שיש בה בעיות אתה טועה אתה פשוט טועה למה אני טוע על ידי כמו שאמרת רבני הקהילות רבני השכונות רבני ההרים בחרו בהם אבל לא באופן של
86:39
Speaker A
בחירות אלא פשוט הגיעו אליהם עם שאלות כי הם הרגישו שהם נותנים מענה להנהגה הנכונה לדור הזה וזאת הדרך לבחור רבנים בישראל יש בחירות ברבנאות הראשית מי בוחר שם הסקנים לא ופוליטיקאים אנשים לא יראה שמיים בוכר אתה החלטת ככה
86:55
Speaker A
ות בוא נבדוק אני מכיר לך אמרת לי תבוא עם נתונים תבוא עם נתונים אני רגע בודק מי הגוף הבוחר של הרב בנות הראשית זהו מי מי ראוי לבחור פיני כבודו מה אתה מקריא לא אני עוד לא מקריא כלום אמרתי פיני
87:20
Speaker A
כבודו כן אין בעיה אז מה מה אני חושב מה אני יודע בזה בוא נעביר את הזמן יש פה אנשים משועמים יפה אז אני יודע שהרבנות הראשית מתנהלת בבחירות של רבני הרים רבני אה ומי עוד מי השאור שבעיסה נו תגיד אתה
87:38
Speaker A
פוליטיקאים שנייה אני אומר לך זה הולך ככה יש 150 חברים זה 80 רבנים ו70 נציגי ציבור ה-80 רבנים זה כמו שאמרת וה70 נציגי ציבור זה ראשי ערים ראשי מועצות מקומיות ראשי מועצות אזוריות שני שרים חמישה חברי כנס יפה
87:53
Speaker A
אם זה לא הסכנות אני לא יודע אה יפה בדיוק בנקודה הזאתי אני רוצה לדבר איתך אני אומר לך הבעיה הזאתי שיש ראשי הרים ואשי שמחללי שבת בפרסיה ואם בגוף הבוחר זה לא בעיה ברבנות זה ב זה בעיה בגוף המדיני שמנסה להשתלט על
88:10
Speaker A
הרבנות לא מנסה להפריד את הרבנות מהגוף הציוני בוא נשאל אותך אחרת האם התוצאה של העשרה רבנים הראשיים האחרונים היא תוצאה שבאמת מעראה מגדולי הדור אומר מי הם מסקני הדור?
88:24
Speaker A
למה? בגלל שמה בגלל שני היה בחירות והאנשים האלה נבחרו על ידי רבנים יכול להיות שיש פה בעיה של גדול הדור האם מישהו האם מישהו שלא חייב להיזקק אליהם בשאלה נזכרק אליהם בשאלה פיני אולי תענה לשאלה אחת מה אתה אומר שאלה אחת תענה
88:41
Speaker A
האם יש מישהו שפונה אלים בלי שהוא חייב כמו שפונים לרב הירש כמו שפונים לרב לונדו כמו שפונים לא נגמר למה נגמר אני ממשיך תקשיב לי רגע אתה מציע שחור לבן. אני אומר לך המצב הוא לא שחור לבן. יש פה אלטרנטיבה בעייתית.
89:01
Speaker A
תציע משהו יותר טוב. אם יש לך משהו יותר טוב תציע לא צריך את הגוף הזה. זה גוף של חילול שם שמיים.
89:07
Speaker A
יש לך גוף שמקדש שם שמיים יותר מהגוף הזה? תצא בודאי. עם ישראל. עם ישראל.
89:13
Speaker A
עם ישראל. והבחירות הספונטניות שלו שהוא בוחר. לא, אבל זה לא דרכה של תורה. יש דרך של התורה איך בוחרים בג יודע מה השאלה אחרת.
89:21
Speaker A
מי מעל מי? הרב קלמן או הרב לנדו אין לי זה לא ה שרציתי לדבר עליו באופן כללי נעשה פה בחירות של כל המון ככל שנה מה אתה אבל זה לא מי אנחנו שנדבר על רבנים כאילו זה הנקודה הסופית
89:34
Speaker A
אתה התחלת לדבר על רבנים אני דברתי על רבנים לא אני דיברתי על רבנים כי הבנתי ממך שאתה כאילו רוצה לא נגד רבנים אני נגד הרב שאין לה שום קשר הרב כתוב בפרקי אבות שנאת הרבנות בסדר אין בעיה שנת הרבנות טוב טוב
89:52
Speaker A
עכשיו עוד נקודה שדבר עליה אתה מדבר פה על רק דבר קרוב צורך לגיוס חרדים במקום נשים דיברנו על זה מה זה מלא פיני בסדר אז אם אתה לא רוצה אז בוא מילה אחרונה אין אתה אתה רוצה להביא את החרדים לצבא בגלל שיש
90:10
Speaker A
בעיה עם חוסר אדם נכון אני מסכים איתך יש בעיה עם חוסר אדם ולכן אתה רוצה להביא את החרדים אין שום קשר בין גיוס חרדים אתה צריך לדבר לדבר לדבר על אנשים באופן כללי צריך לגייס אנשים לצהל יש המון משתמטים בכל מיני
90:25
Speaker A
אזורים בארץ רק אתה בא פה ואומר צריך לגייס חרדים הנקודה היא צריך לגייס חרדים במקום נשים רק כן כן אני לא מתייחס לזה לחלק השני כי אין שום קשר לא הוא הטענה פה זה שבטריידאוף בין גיוס חרדים לגיוס נשים תמיר אומר עדיף לנו את
90:45
Speaker A
הכוח הלוחם החרדי מאשר את ה אה כוח האנשי האורפי. אני יכול להגיד לך שנייה רגע משהו על חוק הגיוס. בסדר? שמעת מקודם? אמרתי אם היה חוק גיוס שאומר כל מי שלומד תורה פטור מגיוס קודם כל לא היו פוסדים אותו כי
91:02
Speaker A
הוא היה שוויוני. אבל ברגע שזה קצת חוזר לרבנות שמי מוגדר חרדי מבחינה סוציולוגית שלמד שנתיים במקום שנקרא חרדי. אוקיי? פה איבדת אותי. פה אתה צריך להסביר לי למה אני פחות חרדי ממישהו שלמד שנתיים והיום הוא רחמנא ליצלן אפילו לא שומר שבת
91:22
Speaker A
זה הכל מתחיל מזה שצריך להסדיר את זה על חוק מבחינתי לא צריך להסדיר על כלום צריך לתת תמון אחד בשני שמי שמאמין במה שהוא עושה הוא תן לו את הדרך שלו ומי שלא אין שום קשר רגע לא לא שנייה שנייה אתה בורח מהשאלה
91:40
Speaker A
תאשר לכולם אם אתה אומר צריך לתת לכל אחד אז תגיד אין חוגיוס חובה וכל אחד אני סומך עליך שאם אתה יכול תלך לצבא ואם אתה יכול תהיה ספורטאי מצטיין ואם אתה יכול תהיה לא כלום תלך ללמוד ואם אתה לא יכול אז אל
91:56
Speaker A
תעשה שום דבר זה הטענה שלך כרגע מה שאתה אומר או שאתה תקן אותי אני אני אגיד לך משהו אתה מדבר על ספורטאים מצטיין אוקיי מי מגדיר מי הוא ספורטאים מצטיין יש א גם במלשה ביאיות בודקים את התנאים יש
92:12
Speaker A
קריטר מסוימים ואם אתה עובר את הקריטריונים ה אז אני שואל אותך אתה רוצה להגדיר מי הוא חרדי?
92:19
Speaker A
אני רוצה שהחוק אתה רוצה שאני אגדיר מי הוא חרדי? אני רוצה שתבין שהחוק הגיוס הוא בעייתי בגלל שהוא מגדיר מי זה חרדי על סמך בחינה סוציולוגית. זה מה שאני רוצה שתבין.
92:32
Speaker A
תבין שאם אתה מאמין שנייה בוא בוא בוא בוא ניקח רגע את הטיון ונפרק אותו. הציבור החרדי נקרא לזה מאמין שהתורה מגינה ושומרת על עם ישראל נכון? אוקיי אם התורה מגינה על עם ישראל תן לכל הציבור הישראלי ללמוד תורה ותפתור אותו מצבא. תגיד לכל הציבור
92:48
Speaker A
החרדי, לכל הציבור החילוני, אתה, אתה, אתה, אתה ואתה ואתה, כל מי שרוצה, אל תלך לצבא, לך לישיבה, לך למיר, לפונוביץ', לך לאיפה שאתה רוצה, העיקר תלמד תורה, אבל זה לא החוק וזה לא מה שאומרים, נכון? אז מה אתה אומר פה? אתה אומר, אני רוצה לפתור את
93:04
Speaker A
החרדים. למה? כי החרדים הם אלה שמחזיקים את עולם התורה. אני שואל למה? לא אמרתי לפתור את החרדים. אין שום קשר בין חוק הגיוס לחרדים. אמרתי לך מה שצריך להיות טוב טוב אין קשר בכוח כלך אבל תגיד מה הטיעון עזוב רגע מה החוק
93:21
Speaker A
נו מה הטיעון שלך הטיעון שלכם החרדים אם אני הבין אותו נכון שאתם שבט לוי ושבט לוי לא הולך למלחמות אלא במלחמת מצווה נכון ככה בקיצור לא שיעור כללי גם גם יופי עכשיו ככה קלולי מה האחוז של החרדים בחברה הישראלית
93:42
Speaker A
10% ומעלה 12 לפי איך שאתה מגדיר מי הוא חרדי אתה לא איך אתה מגדיר תעשה שבא לך יודע אני לא יודע אקדמיה עשתה אקדמא אקדמיה עשתה סכרים וחקרה את הציבור החרדי לפי איך שהיא מבינה את הציבור החסובב את זה רגע איך שלא תסובב את זה אתם
94:02
Speaker A
מעל 5% מסכים איתי בסדר נו יש לכם מנדטים נו אין בעיה הרי מי שבוחר ג' הוא חרדי נכון ומי שבוחר שס גם חלקם חרדים לא כולם יש הרבה מצביע שס שלו יש מצב לא לעשות עליי וייפ תודה רבה
94:19
Speaker A
אין לי בעיה עם לעשן פשוט למה עליי למה מתוך הפה שלך בקיצור אני רוצה להקריא לך משהו מאוד נחמד כשעשו מפקד בעם ישראל יצא ששבט לוי הם בסך הכל 3.5% 5% מתוך עם ישראל. זאת אומרת שהציבור החרדי הוא יותר
94:38
Speaker A
גדול משבט לוי. זאת אומרת שיש פה איזשהיא בעיה שכשאתם מגדירים את עצמכם כשבט לוי, אין מקום לאף אחד להצטרף. וואלה, אם גם בא לי להיות שבט לוי, האחוז בתורה הוא 3.5.
94:48
Speaker A
זה שהאחוז היה ככה, זה אומר שככה האחוז נקבע בתורה שצריך להיות ככה. אולי התורה הייתה שמחה שהאחוז הזה יגדל? איפה כתוב בתורה שלו?
94:59
Speaker A
התורה נתנה תקציב ללומדי תורה. תראה לי מקום בתורה שהתורה אומרת למישהו שיהיה איזה מכסה של לומדי תורה. אין לי אתה צודק. כל מילה לא צריך לתת תקציב ללומדי תורה לא צריך לתת מכסה ללומדי תורה.
95:17
Speaker A
לא מכסה ולא תקציב כי זה לא כתוב בתורה. המכסה הכתובה אולי רק אתה צריך להבין שיש לך את הזכות לתת תקציב ללומדי תורה. אל תג בכוח אין אין לך תקשיב לי טוב רגע. אתה רוצה רגע לשמוע אותי? יש לך גם זכות לתת לאנשים
95:33
Speaker A
בביטוח לאומי כסף. אתה מדבר פה על ביטוח לאומי. אתה יכול גם לא לתת לאנשים בביטוח לאומי כסף. אין שום בעיה. רוצה לתת בכפייה. אני רוצה לתת בהלוואה. כפי שכתוב בתורה הדרך הכי טובה לתת צדקה דאורייתא.
95:46
Speaker A
אולי גם את זה תגיד לי זה רק לזמנו וזה ואתה זה סוג של נאורפורמי. הדרך הכי טובה לתת על פי התורה דאורייתא הצדקה זה הלוואה ללא ריבית. כמובן ככה אני נותנת כמעט כל הצדקה שלי על ידי הלוואות.
96:00
Speaker A
יפה מאוד. נו מה מעולה אני רק מראה שאני נאמן לתורה איך אתה נותן את הצדקה שלך אני נותן את זה לקופות צדקה שתומכות בעניים לא לקופות צדקה שנות הלוואות יכול להיות שהם גם נותנות הלוואות אבל הצדקה היותר מעודרת ההצדקה היותר מהודרת
96:16
Speaker A
זה לא הצדקה שאתה מדבר עליה מבחינה הלכתית וואלה מעניין טוב נבדוק את זה מה סיימנו תודה יש לנו פה את אה בחור שהוא נחתוך לו את הפנים הוא לא רוצה להזדור בסדר שיהיה להדקורד כן טוב רוצה לגעת לפני העניין הגיוס חרדים
96:43
Speaker A
בשתי נגודות שאני נתקלתי במהלך התהליך הגיוז שלי ואני חושב שצריך לשנות אדם הם לא חיונים לא שומעים אני אומר שהכמה דברים שאני חושב שצריך לשנות חלקם חיוניים חלקם פחות כמה דברים בכל העניין של הבוכ פוחן א פוחן של איך
97:02
Speaker A
המוח וזה בדפרק כאילו בצב ראשון אז בחיץ שאתם מבינים חרדים אתם לא יכולים להביא לו משולש ועיגול ולהגיד לו תחשוב ולא יודע מה אנחנו לא למדנו כלום כאילו למדנו רק תורה לא יודע זה סתם דופק א בסוף אזה
97:18
Speaker A
גם אם הוא דפר הוא יכול ללכת לגולני נכון אבל אם הוא רוצה לעלות קצתונה וכאלה זה קצת דופק זה קצת יותר קשה לצאת אבל אני אתה יודע מה אני מסכים איתך צריך צריך לא משנה זה דבר אח של המבחנים גם למי שלמד בחינוך חרדי
97:33
Speaker A
טוב זה דבר אחד דבר שני אני לא מצליח להבין נכון חסר סדק ואני רואה את זה בשטח אנחנו נתחנים בשמירות ונתחנים בדברים ויש פעלויות שמתבטלות כי אין סדק למה מבטלים פתאום מלא לוחמי הגמר למה הרב שצים מפטרים אותם למה שבק פתאום התערב על
97:49
Speaker A
דעת אנרכיסטים ואני אדבר ממקרים שאני מכיר שפונים אנרכיסטים לשבק ואומרים תשמעו ההוא וההוא עשה לנו בעיות הציק ללוחמים הציק לבדועים וקהילות רועות וואלה מדיחים ככה לוחמים שזה דבר דבר ממש לא טוב כי בסוף אתה יודע מה אנשים תורמים
98:11
Speaker A
מעצמם מעבר להכל מכיר אנשים שעסקים שלהם קרסו המשפחה שלהם הכל מגיע איזה אנרכיסט אומר לשבק תשמעו הוא בעייתי מדיחים אותו אוקיי אז הטענה שלך היא למה באים בתלונות לחרדים שהם לא מתגייסים במקום לבוא וזה קודם אתה צודק. יש הרבה איפה להשתפר גם בניצול
98:30
Speaker A
כוח האדם היום. אני אתן לך משהו יותר מזה. כשהייתי בקורס מקים, חלק מהאנשים ששימו שירת בצנחנים, חלק מהאנשים ששימו קורס מקים הלכו לענפים, שזה להיות מדריכים. אני מסכים איתך, יש בעיה של ניצול כוח אדם לא טוב בצבא.
98:49
Speaker A
אני לא חושב שזה בהכרח קשור אחד לשני. זאת אומרת אני חושב שברגע שגם יהיה יותר אנשים שוב כאילו אומרים חרדים זה לאו דווקא חרדים זה אנשים עם תפיסות קצת שונות שברגע שהתפיסות האלה גם יהיו בצבא יכול להיות שגם הדברים שאתה אומר ישתנו כי יכול להיות
99:06
Speaker A
שברגע שיהיו סתם נצח יהודה שמגיעים לשם גם חבר'ה מהציבור החרדי הם היו מעורבים בכמה נכון נגדות שלהם הדיחו אותו וכל הסיפור הזה אתה רואה שבסופו של דבר כשאתה מביא אנשים מבחוץ לתוך המערכת זה עושה השפעה על המערכת ואני חושב שיש
99:25
Speaker A
מצב מאוד גדול שברגע שתביא אנשים עם תפיסות קצת שונות יכול להיות שזה יפתור גם את הדבר הזה אתה מבין שנייה מה אתה מתכוון לאנשים מבחוץ אנשים שעולם הערכים שלהם הוא לא בהכרח עולם הערכים של האנשי שבק שאתה מדבר עליהם
99:42
Speaker A
שמעיפים אנשים בגלל שהם זה דרך אגב אני רוצה להדגיש אני לא חושב שלצורך העניין חייל הגמר יכול לעשות מה שהוא רוצה רק בגלל שהוא זה כן אני רוצה צה גם לשים את זה על דיוקו אבל אני אומר אני חושב שבסופו
99:55
Speaker A
של דבר ברגע שמספיק אנשים עם עולם ערכים שוני יתגייס ומספיק דעות שונות יתגייסו אוקיי ויהיה איזשהו איפרה מסטאברה ויהיה איזשהו משהו שהוא קצת שונה ולא מוגני כל כך יכול להיות שכל התפיסה תשתנה ויכול להיות שהניצול כוח אדם א אולי יוכל לעלות
100:12
Speaker A
תשמע תשמע אבל אתה רואה את זה שבמציאות כאילו מגיעים לך מלא אנשים עם ראש נכון עם הסתכלות נכונה לשטח שחיים בשטח ואיךשהו מדיח אותם זה אין מה לעשות עם זה זה בסוף לא משנה הלוואי שישר כדי שביל זהרו פה על הקב
100:39
Speaker A
אלן חברים הצטרפתי פה לשולחן אני עידן בןור מגיש הפודקאסט איך הצלחת באתי לשמוע כל מיני דעות אנחנו 10 דקות אתה יכול להכנס יכול להיכנס לקבוצה מודיע טוב, חסינות גורפת.
100:54
Speaker A
אפשר להגדיר את המושג? חסינות גורפת. מה כתוב פה? בעד חסינות גורפת לחקים. זאת אומרת, רק אם אני אדייק את השאלה, אתה שואל האם חק צריך להיות בעל חסינות לכל פעולה שהוא עושה?
101:10
Speaker A
אני מבקש הגדרה למושג שכתוב פה על הלוח. זה הכל. מה זה חסינות גורפת? אני לא לא חסינות גורפת אני לא מכיר אבל בוא בוא נדבר על הנושא של מה זה אומר בכלל חסינות לחקים ולמה צריך את הנושא הזה
101:23
Speaker A
תלי גוטליב שמענו אותה יומיים בכנסת מדברת נועמת א ואומרת לי יש חסוני חסינות מהותית מה זה חסינות מהותית זה אומר אי אפשר להעמיד חבר כנסת לדין בגין כל דבר שהוא עשה שהוא לא עוון שהוא לא עוון זאת אומרת לא רצח לא
101:40
Speaker A
פשע לא שדד כל עוד הוא עשה את זה למען מילוי תפקידו מה השאלה? מי מחליט מה זה למען מילוי תפקידו?
101:49
Speaker A
מי מחליט ועדת הכנסת? ועדת הכנסת צריכה עכשיו להצביע האם תליגותליב יכולה לשמור על החסינות שלה או לא?
101:56
Speaker A
אז אתה בסדר עם המצב הקיים שהיא יכולה לשמור על החסינות? תראה מה מה קורה פה עכשיו? למה אתה בכלל שואל את השאלה הזאת? הרי כל נושא החסינות של חברי כנסת עולה לכותרות מתי? כשחבר כנסת מחליט שהוא רוצה לקחת את זה לקצה. מה
102:12
Speaker A
עשתה תליגותליב? לקחה שם של איבק, בעלה של שקמה ברסלר, ואמרה, "אני רוצה להודיע מה השם של אותו בן אדם. אתה שואל אם זה מותר או אסור. רגע, אני שנייה לוקח את זה הצידה. רגע, אני לוקח את זה, כי זה לא
102:23
Speaker A
השאלה האמיתית. השאלה האמיתית, האם חבר כנסת צריך להיות מסוגל במסגרת מילוי תפקידו לעשות הדברים שחשובים למילוי תפקידו בלי לפחד שירדפו אותו? ועכשיו אנחנו רואים בתקופה הזאת אנחנו רואים במיוחד שיש רטיפה פוליטית. אנחנו רואים שבתי משפט נכנסים באזורים שאסור להם
102:40
Speaker A
להיכנס כמו פיטורי שר. אנחנו רואים א שופטים שנכנסים באזורים שאסור להם להיכנס כמו פסילת חוקים ואנחנו רואים גם באזורים האלה של תהליגות לבלשאלתך ודאי חייב שתהיה חסינות לחברי כנסת ואני חושב יותר מזה אני חושב ששרים מכהנים כל עוד הם לא עשו פשע
102:58
Speaker A
ברמת עוון כמו שאמרו משהו שהוא עוון פשע חמור דברים כאלה לא צריכים לחקור אותם לסיים לחקור אותם ברגע שהם שיימו את ה אה את הקדנציה שלהם בוא שר בישראל זה לא משהו שנמשך לעד כן דבר לא זה לא נכון כאילו גם אחרי שהם מסיימים
103:13
Speaker A
את הקדנציה זה עובדה שהם לא נבחרו לכנסת לא אומר שצריך לדף אותם על מה שהם עשו אני אומר שכמו שיש את ה יש חוק הזה בעולם נראה לי בצרפת זה החוק שאי אפשר לחלו בישראל חסינות מהותית זה לכל החיים
103:27
Speaker A
לא חסינות זה מה שהוא עשה במסגרת מילוי תפקידו למען מילוי תפקידו למען מיל אני אומר יותר מזה אני אומר חבר כנסת עכשיו חושדים בו שהוא עשה משהו לא למען מילוי תפקידו חושדים שאולי הוא א עשה איזשהו משהו שהוא לא רצח
103:41
Speaker A
לא אז אני אומר עוד פעם לא ברמה של פשע חמור הבנתי מישהו שעכשיו חושדים בו שהוא עשה איזשהי הפרת אמונים הפרת אמונים זה דבר שאין לו הגדרה ברורה אף אחד לא יודע מה זה מה שהשופטים רוצה שזה יהיה זה יהיה
103:54
Speaker A
וכל שר שעשה משהו כזה להמתין שיסיים את הקדנציה שלו ולחקור אותו כמה שרוצים זה לא יכול להיות כלי להדחת צרים בממשלה נשמע שאנחנו מסכימים המצב הקיים הוא כרגע אפחיד שהייתי משנה זה ההחלטה של ועדת הכנסת היא סופית בגץ לא יכול להפוך אותה מה שלא היה
104:14
Speaker A
עד עכשיו שוב תגיד שוב אני אומר מה שהייתי משנה במצב הקיים זה דבר אחד לא החלטה של ועדת כנסת בעניין חסינות לא ניתן לפסילה בבג"ץ זה המצב הקיים אתה אומר לא זה לא המצב הקיים את זה טוב המצב הקיים הוא שיש לנו היום בישראל
104:33
Speaker A
ממשלת על ש יכולה לעשות כל מה שבא לה יש בגץ שהוא קובע הכל והוא זה שמחליט אה א וזה המצב נשמע שזה לא היה דיון מעניין אז יש לי אולי דבר אחד דרך אגב על זה היו הבחירות הבאות כל מי
104:45
Speaker A
שלא מבין על מה הולכות להיות הבחירות הבאות שלא ישקרו לכם שלא יגידו ימין ושמאל זה לא הולך להיות ימין ושמאל הבחירות הבאות הולכות להיות על מי הולך להוביל את המדינה האם זה הולך להיות נבחרי ציבור או האם זה הולך להיות ממשלת על כזאת שמורכבת
104:59
Speaker A
מאנשים שיודעים יותר טוב מכולם מסכים אה אייטם אחד שהייתי רוצה להעלותם אני קצת מופטע שזה פה לא לא למה אנחנו מדברים בעד גיוס חרדים ולא בעד צבא מקצועי שבו נותנים לחייל משכורת שמתקרבת להייטקיסט ואז מי שרוצה ומי שחשוב לו להתגייס
105:26
Speaker A
מתגייס ומי שלא לא אז דיברתי על זה בפודקאסט אני חושב גם עם ירון זליכה וגם עם פייגלין ושאלתי את השאלה הזאת בכל מיני צורות החישוב של כמה יעלה צבא מקצועי זאת אומרת צבא שכל חייל בו אחל מהיום הראשון מקבל משכורות של עובד
105:43
Speaker A
עובד בכיר או לא משנה אפילו איזשהי משכורת היא עלות שכרגע המדינה לא תוכל לעמוד בה למה כי כוח האדם שצריך הוא לא כוח אדם שמספיק זאת אומרת למה הוויכוח היום בואו נשים שנייה פוליטיקה בצד כל הנושא של גר
105:56
Speaker A
אתה טוען שאין הבטלה סמויה בצהל אתה טוען שהסדק בצהל טוטל לא רק עקרבי הוא פחות ממה שצריך רגע בוא נענה על הכל שנייה דבר דבר קודם כל כל הנושא הזה של גיוס חרטי על הכותרות. למה? כי באמת יש מצוקה אמיתית של
106:12
Speaker A
חיילים לוחמים בצבא. מצוקה אמיתית אובייקטיבית. אני עשיתי 500 יותר מ-500 יום מילוים. יש מצוקה אמיתית של מילויים ניקים בצבא. עכשיו כן חרדים, לא חרדים, כן צבא מקצועי, לא צבא מקצועי. צבא מקצועי אומר כל חייל בצבא, לא משנה מה התפקיד
106:27
Speaker A
שלו, הולך עכשיו לקבל משכורת, משכורת אמיתית מלאה. זה אומר שהצבא יאלץ לעשות התייעלות. נכון? יש היום לא מעט חיילים בצבא שהם נמצאים בצבא מסיבה שיש חוק יוס חובה. לי היו חיילים שלא היה לי מה לעשות איתם. כאילו אם הייתי יכול להגיד להם שומע
106:41
Speaker A
לך הביתה אין לי מה לעשות איתך. הייתי אומר להם לא יכולתי. כאלה שבאו ועשו כלום כאלה הם המון המון הקלות המון זה בקיצור חיילים שלדעתי גם הצבא אם היה יכול היה מוותר עליהם אבל הוא לא יכול. אין לו אין
106:52
Speaker A
לו את האפשרות לוותר על חיילים בחובה. אז אבל גם אם אנחנו נוציא את כל אלה החוצה ונגיד עכשיו אנחנו רוצים לעשות חיילים שהם רק חיילי חובה אבל יקבלו כסף. לא לא חובה אני אומר וולונטרי לא משנה א' אז למה זה עובד בארצות הברית
107:09
Speaker A
הרי זה זה המודל בארצות הברית יש פשוט הרבה מאוד אנשים יש הרבה מאוד אנשים בישראל זה לא יעבוד ואז במצבי חירום זה לא רק שזה לא יעבוד זה לא יעבוד לסדק של בטש רגיל זה בטח לא יעבוד במצבים חירום כמו
107:22
Speaker A
השבעה באוקטובר שעכשיו לך תביא מילוים ניקים מאיפה אתה מביא אותם כאילו אתה אומר אולי נכשיר אותם איזשהי הכשרה קצרה זה מודל פיגלין כן נכון זהו בוא נכשיר אותם איזשהי הכשרה קצרה ואז אחרי זה נקרא להם שצריך. אני לפי
107:34
Speaker A
כל חישוב שעשיתי לא ראיתי שהמספרים מתכנסים. המספרים יגיעו ל דרך אגב במיוחד כמו שעובד היום משרד הביטחון באופן הלא יעיל שהוא עובד והדרך ש זה יהיה דבר מאוד מאוד יקר.
107:50
Speaker A
השאלה היא האם אתה לוקח בחשבון את העלות שאתה היום משלם על זה שאתה מגייס כל חייל כל אזרח בגיל 18 שעומד בדרישות החוק.
108:00
Speaker A
למרות שלא תמיד צריך. אז כמה אתה תחשוך בזה שיצו לשוק העבודה ושלמו מס אז הדעה שלי ושל הרבה אחרים אומרת תן לצבא אפשרות לבחור את מי הוא רוצה לגייס שהצבא יחליט אני צריך כל אחד חייב לעשות איזשהו שירות
108:14
Speaker A
מי זה הצבא מי מחליט שר הביטחון אקה שנייה כל אחד המודל יגיד כל אחד צריך לעשות איזהשהו שירות בסדר עכשיו שלא יגידו לי חייל זה חייל זה חייל לא חייל שהוא לוחם צריך לקבל תנאים הרבה יותר טובים מחייל שהוא חייל גם ב8200 דרך אגב בסדר לא
108:29
Speaker A
משנה מודיעים את זה חייל לוחם מסכן כן את החיים שלו צריך לקבל שכר יותר גבוה תנאים יותר טובים א והצבא יוכל לבחור אתה מגיע ללשקת גיוס אומרים לך אלן מה הפרופיל שלך אתה יודע אתה יכול להילחם יופי אתה לוחם
108:41
Speaker A
התנאים שלך יותר טובים אתה מה הפרופיל שלך טוב אתה תהיה הפסנעים זה התנאים שלך השכר פחות גבוה אתה תשרט שמה אחד אחר ישלחו אותו לכיבוי אש אחד אחר ישלחו אותו ליד שרה לא יודע ימצאו את הדרך לעשות את זה
108:53
Speaker A
אבל יהיה גוף אחד אני לא יודע מי מי עושה את זה צריך לחשוב על על הפרקטיקה של הדבר הזה יהיה גוף אחד שהוא מנתב את כל השירות בישראל ישראל לא השתחנתי אבל נקודת מבת מעניינת תודה טוב תודה רבה לכולם א
109:12
Speaker A
מה הוא ויטר הוא ותר על הזכות תן עוד שאלה למישהו יאללה נו תן להם עוד שאלה טוב התמר על גיס חרדי כן א קודם פה הסבירו למה חוק הגיוס הוא לא מתאים שלום שלום שלום מה שמך התמר תמר
109:31
Speaker A
תמר רק תדבר קרוב כי אני לא שומע התמר אה מקודם אני מנסה לשכנע למה לא לגייס בירה חרדים כלל וכלל לא לגייס חרדים בכלל לא לגייס חרדים בכלל יאללה תשכנ קודם פה התנצלו אני אני לא אני נגד ההתנצלות הזאתי אז אני אשכנע ככה אני
109:48
Speaker A
אסביר חרדים או בחורי ישיבות שתי ענמות חרדיים ואני אסביר א אם תוכל להתחיל עם מה זה ההגדרה של חרדי אני אשמח אין בעיה אני אסביר ככה א המדינה פה היא מדינה יהודית בוא נסביר מה ההגדרה של יהודי מה התפקיד של יהודי של חרדי
110:07
Speaker A
אני לא נכנס אני לא נכנס להגדרות של חרדי אני אני מדבר על מה התפקיד של יהודי ומי מתיימר להיות חרדי ככה קינו אותם אנשים אבל בוא נדבר על זה אה מה המטרה ב יהודי מה המטרה להיות יהודי מה המטרה של יהודי
110:20
Speaker A
רגע לא שנייה הטענה אומרת אתה רוצה להסביר למה לא צריך לגייס חרדים אני רוצה להבין מי הוא חרדי אני אסביר לך אחרי זה למה מה אחרי שתבין את זה אתה תבין למה החרדי לא יכול להתגייס אבל תסביר לי מי זה החרדי
110:30
Speaker A
טוב בוא בוא בוא נעשה שאלות רטוריות אני אניע עליהם ואז אתה תבין מה אני רוצה להגיד בסדר בוא נעשה ככה איך שנוח לך אין בעיה כתוב מה המטרה בליות יהודים איפה אני יודע מה מטרה בודי ש שאלתי את עצמי אז
110:40
Speaker A
הבנתי שאומרים שמע ישראל פעמיים ביום ובשמע ישראל כתוב ואהבת את השם אלוקיך בכלך כלשך בכל מדיך וזה המ זה צריך להגיד את זה וזה חשוב וצריך להגיד את זה שלוש פעמים ביום וצריך להניח תפילין וכולי יש סיבה למה אומרים את זה ו ואז הבנתי שהסעיף
110:59
Speaker A
העיקרי בכל בכל המטרה בלהיות יהודי זה השלושת הדברים האלה ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מדך עכשיו מה זה בכל לבבך אז אני אענה בכל בשני יצערים סתם עלה לי תאוריה עלה לי רעיון אמרתי את זה לנשים
111:15
Speaker A
חכמים ורבנים אמרו לי תשמע זה יפה א בכל לבבך זה אם אני אוהב את אשתי אני אמור לאהוב רק אותה אני לא יכול לאהוב מישהי אחרת אז אם אני באמת אוהב אותה ב-100% אני חייב לאהוב רק אותה. זאת אומרת, הגדירו את
111:28
Speaker A
זה הרבה פעמים. בן אדם שהוא עובד את השם, הוא קורא לעצמו עבד. 100% אני 100% עם הקדוש ברוך הוא. המטרה של החיים, של כל מי שקורא לעצמו יהודי וחרדי זה להיות 100% עבד של השם. עכשיו, כדי להיות 100% עבד של השם צריך להיות
111:44
Speaker A
בישיבה. זה המצב. ולמה צריך להיות בישיבה? כי ישיבה זה מקום כור יתוך שגורם לבן אדם לא רק ללמוד תורה ולשמור על עם ישראל על ידי לימוד תורה.
111:53
Speaker A
ישיבה זה קוריתוך. כן. ישיבה דקוריתוך זה מי? של שקור רייתוך שמלמד האנשים השקפה 100 100 שנה לעבוד השם ב-100% זה אומר שמשך החיים שלו יהיה לו המון המון החלטות שבזכות זה שהוא היה בישיבה הוא יחליט אותם אחרת והוא יגביל את
112:11
Speaker A
עצמו וכדי להיות חרדי היום זה לא פשוט עכשיו כדי בגלל כדי להיות חרדי אז זה לא לא מספיק לא מספיק להיות שמור צריך להיות איך אומרים אם אתה לא בכן אני להחזיר אותך לשאלה ולשאול אותך אני עונה כל הטו של הבי
112:26
Speaker A
חרדי אני צריך להבי זה מאוד מאוד מאוד יחסי יכול להיות בן אדם שעושה עבירות ועדיין מוגדר כחרדי אבל בסופו של דבר בתשובה זה לא פשוט זה דברים מורכים רוצה אני רוצה לעזור לך אני רוצה לעזור לך אני רוצה לעזור לך כשאתה אומר
112:39
Speaker A
יהיה חוק בישראל בסדר החוק הזה אומר חרדים לא מתגייסים מה תבחין מי החרדי ניכנס לזה עוד רגע בסדר ככה א בוא צריך לתת את האלטרנטיבה אלטרנטיבה שהציעו היא גם לא טובה אבל אני אכנס לזה עוד רגע עכשיו הבעיה היא כזאתי
112:56
Speaker A
כדי כמו שאמרנו כדי להיות כדי להיות עבד השם הגדרה של עבד 100% את צריך ללמוד בישיבה עכשיו כדי ללכתם אם הולכים לצבא הצבא גם אם ישמרו עליך הערכים הם אחרים ואם אתה לא בעלייה כמו בישיבה אז אז אתה אתה אוטומטית
113:14
Speaker A
לא שאתהג כנראה בירידה ואתה לא ואתה לא תוכל לשמור על עצמך כל החיים שזה יהיה המטרה שלך העיקרית להיות עבד השם להיות 100% עם הקדוש ברוך הוא עכשיו ויש לי הוכחה לזה שה שה הניסוי החברתי אני גר בנטיבות הניסוי החברתי הזה כן שנייה רגע
113:30
Speaker A
שניה רגע יש הניסוי החברתי עשו ניסוי חברתי ובדקו מה יקרו מה יקרה אם יקרו חרדים וישימו אותם בצבא האם ישארו חרדים ואתה יודע מי אלה הדתיים לאומים בהתחלה לפני שהדתיים לאומים היו דתיים לאומים הם היו חרדים הם היו מחסידויות מה עכשיו מה קרה
113:48
Speaker A
א לא שנייה שנייה לא אתה לא יכול לטעון טענה שהנחות היסוד של השגויות לא דתיים לאומיים שנובאו בעקבות הרב קוק לא היו מעולם חרדים לא הלא היו השקפות חרדיות אבל רגע אבל אם לא תענה לי מה זה חרדים
114:06
Speaker A
לנהל את הוויכוח מה זה ח אני עכשיו זה המות של הכל תגיד חרדי לזה המהות של הכל שניה שניה אבל רגע אמרת שאתה גר בנתיבות נכון אוקיי אתה חרדי נו אתה עבד השם משתדל להיות בכל לבבך משתדל להיות
114:24
Speaker A
אוקי זה המטרה שלי ואני אשיג את זה אבל זה ההבדל בנש שגר רגע רגע לא לא לא עכשיו לא לנום עכשיו לענות חיים בצביעות אתה מכיר את מירון נניח נו נכון מה יש במירון היה שם מערה נכון חי שם
114:35
Speaker A
רבי שמעון למה אתה לא חי במערה למה מותר לך להסתובב למה מותר לך להסתובב לעבוד לראות אנשים ברחוב להתנסות בכל מיני דברים זאת אומרת אם אסור לפגוש אנשים אחרים והצו יכול לקלקל אותך א' יכול להיות יכול להיות שמשהו בבסיס האמונה והערכים לא מספיק חזק
114:54
Speaker A
יכול להיות כי אדם שהערכים שלו והבסיס שלו מספיק חזקים כנראה שלא יתקלקל ממפגש ולפעמים שאתה מנהל דיון יכול להיות שיתקבלו דעות וצריך לחזק את הבסיס אבל רגע שאלה אבל שאלה אחרת שנייה אני לא רוצה לדבר על החרדים של היום בסדר
115:10
Speaker A
חרדים של היום זה המצאה שלא הייתה לפני כמה מאות שנים המצאה המצאה זה לא המצה החרדי של היום גם בחור ישיבה רגע לא אל תצעק אל תצעק לא זה רק מוצ לא ליצע זה שאתה צועק רק באמת זה לא מוציא אותך טוב
115:22
Speaker A
עכשיו בוא בוא נחזור אחורה בוא נחזור לצבא הכי גדול שהיה לעם ישראל לא משנה באיזה תקופה בוא נשאל בוא נלך לתקופת דוד המלך יותר אחורה לך ללך לתקופת יהושע בן בושע בן מה היה היה צבא או לא היה צבא רגע מי היה המצביע
115:37
Speaker A
הכי גדול בהיסטוריה הוא היה דתי שחייל שחייל רגע שניה שניה הוא האמור לך את הבהיה אני אסביר לך את הבעיה שחייל בא והוא מעריץ את המפקד שלו ובצדק המפקד שלו לא חרדי אז כל הערכים שלו מה הוא אמור להיות במשך החיים
115:51
Speaker A
ואיך הוא ימש את הפוטנצ צליל של מה שהוא אמור לעשות בחיים האלה משתנה. זאת אומרת במקום לבוא ולהבין שאני אהיה שווה משהו וזה אנשים צריכים להבין פה אני אהיה שווה משהו אם אני אהבד 100% זה אומר שאני אמ
116:02
Speaker A
בכולל זה אומר שאם אני אלמד חצי יום בכולל אני חי חצי חיים ואם אלמד יום שלם בכול אני חי חיים שלמים אני אעבול לפה פעמיים עכשיו מעבר לזה ברגע אני אסביר לך אני אסביר לך את הטענה הטענה היא כזאתי בסופו
116:13
Speaker A
של דבר אני בן אדם צריך א בן אדם אה התגעגעתי באתי לשבת לידך כן נו כן בן אדם מקבל א חזון מאנשים אנשים מסוימים שהוא נמצא לצידם עכשיו בישיבה בגלל שזה קור יתוך וזה מקום שאתה שמים שניה אני מלא את הצבא במפקדים חרדים
116:35
Speaker A
שיובילו את הצבא ויכו בראש ילח הכל רג לא אמרתי לא אמרתי את הנקודה אני אני מאוד מאוד רוצה להגיד את הנקודה אני מאוד מאוד רוצה שאני אגיד אני רוצה להגיד אותה קדימה הבעיה היא כזאתי אני רוצה להגיד את
116:48
Speaker A
הנקודה תשמע הבעיה היא איך קוראים לו בוא בוא נתכנס הבעיה היא כזאתי זה עובד ככה ברגע שחיל ר מפקד הוא מעריץ אותו אז הוא אומר אני צריך להיות כמוהו באופן תת מודתי זה אומר שמשך החיים אם המפקד הזה
117:04
Speaker A
ההור החיים שלו אחרת אז הוא אומר אני הקשמתי את עצמי גם אם אני לא אם אני אפילו חצי ממנו הערכים אחרים וזה בעייתי כי הוא לא הקשים את עצמו הוא אפילו לא הגיע לרבע ממה שהוא אמור להיות כי מה שהוא אמור
117:15
Speaker A
להיות זה ללמוד בכולל מה שהוא אמור להיות זה להקים משפחה מה שהוא אמור להיות זה להיות שמור לשמור על העיניים ב-100% זה המטרה הצבא אנחנו לא מתייחסים לזה זה האם אנחנו עכשיו שומרים על עם ישראל לא שומרים על עם ישראל זה לא זה המטרה זה שנקים פה
117:29
Speaker A
שיהיה עם ישראל ואנחנו אתם רוצים שאנחנו נלך לצבא ונה דתיים לאומים בסופו של דבר עוד 70 שנה וזה לא ילך זה לא עובד תן לי רגע בגלות שנייה שנייה כמה משפטים אחרונים כי תכף צריך לסיים פה ואני רוצה א' האמירה שלך פה
117:45
Speaker A
בסאבטקסט יוצא שחרדי לאומי פחות שדתי לאומי פחות פחות דתי מחרדי חולק עליך ב1% לא זה הסבט תגיד לי תגיד מי יותר עם הקדוש ברוך הוא תענה לי מי יותר עם הקדוש ברוך הוא יותר מי יותר עם הקדוש ברוך הוא מי יותר השם אבא שלי
118:00
Speaker A
לומד בכולל זיני שיצא להילחם ב7 באוקטובר והראה גופות של מחבלים היה באותו רגע קרוב לקדוש ברוך הוא יותר מכל אדם אחר בעולם נראה לי אתה בטוח אתה בטוח מה זאת אומרת בוא מה זאת אומרת מאיפה אני יודע מי הקדוש ברוך הוא רגע לך יש
118:18
Speaker A
יש לך בעלות על הקדוש ברוך הוא הערכה הדבר הכי מיוחד בעולם דוד מלך דוד המלך הלך להילחם אתה לא יודע אוקיי אתה לא יודע אתה לא נשמה טובה כל כך כמו שאתה חושב שב ורבותיי קהל נחמד אנחנו לא
118:35
Speaker A
בגלל מהות הדיון או בגלל משהו כזה פשוט קבענו שזה יהיה מחמשת עד שבע עכשיו 7 וב והצוות היקר שלי גם צריך ללכת הוא לאזור המרכז והוא למקום אחר ואנחנו מסיימים כרגע ותודה רבה לכל מי ששתתף בדיוק אנחנו מסיימים שעתיים 13 שניות ואנחנו אנחנו
118:52
Speaker A
שמים את אחד השירים שאנחנו הפקנו בעל המשמעות ונפרדים בזאת. מוזמנים לתמוך בפעילות שלנו בקישור בתחתית הפרק, לעקוב אחרינו ולהתעדכן בפנים הבאות שנצא לרחוב.
119:11
Speaker A
למה אני מממן את זה? למה אני מממן את זה? אני לא חתמתי על אף חוזר.
119:27
Speaker A
חייבים להגיד תסגרו את התאגיד מאות מיליונים בשנה מכפישים חצי מדינה. זה העולם או שזה מה שהוא אצלי לאהגים לי מהכסף שלי למה אני מממן את זה למה אני מממן את זה אני לא חתמתי על אף חוזה ערוץ ערוץ למרות שאוהבים את הילחסון
120:27
Speaker A
למה אני מממן את זה למה אני מממן את זה למקור לסגור דחוף לצור חייבים להגיד תסרו את התגיד
Topics:גיוס חרדיםחסינות חברי כנסתמערכת המשפט בישראלפוליטיקה ישראליתדיון רחובצבא קטן וחכםרישיון נשקהפגנות בירושליםקונספירציות פוליטיותשיח תרבותי

Frequently Asked Questions

מה הטענה המרכזית בדיון על חסינות חברי כנסת?

הטענה המרכזית היא שיש צורך לבטל חסינות גורפת לחברי כנסת כדי למנוע ניצול לרעה, אך יש גם חשש מפני חקירות פוליטיות שנעשות במטרה לפגוע בחברי כנסת.

כיצד מתייחס הדיון לנושא גיוס החרדים?

הדיון מציג את המורכבות של גיוס החרדים, כולל התנגדויות והצעות לשינוי, ומדגיש את ההשפעות החברתיות והצבאיות של הגיוס במגזר זה.

מה נידון לגבי מערכת המשפט והחשש מפירוש יצירתי של החוק?

המשתתפים מביעים חשש שמערכת המשפט עלולה לפרש את החוק בצורה יצירתית מדי, מתוך אינטרסים פוליטיים, מה שעלול לפגוע בחברי כנסת וליצור חוסר אמון במערכת.

Get More with the Söz AI App

Transcribe recordings, audio files, and YouTube videos — with AI summaries, speaker detection, and unlimited transcriptions.

Or transcribe another YouTube video here →